Dit jaar doen er twee merken mee aan de beroemde langeafstandsrace die beiden gebruik van hybridetechniek voor extra boost. Zowel Audi als Toyota hebben een vorm van Kinetic Energy Recovery System (KERS) aan boord, en zijn daarmee dus in het voordeel ten opzichte van andere deelnemers. De FIA wijst daarom zones aan op het circuit waar ze de extra pk’s mogen worden ‘opgewekt’.

De energie voor KERS is namelijk afkomstig van de hitte die wordt opgewekt tijdens het remmen. Om teams met KERS daarom te reguleren, wijzen de ACo en FIA specifieke zones aan waar de hybride-racers hun energie mogen opwekken. Het gaat om gedeeltes van het La Sarthe-circuit met de naam Dunlop, Forza, Michelin, Mulsanne, Indianapolis, Porsche en Ford.

De komende 24 Uur van Le Mans wordt gehouden in het weekend van 16 en 17 juni


Meer lezen over: , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Als het zoveel winst oplevert moeten ze het dan niet gewoon verbieden of algemeen toestaan? Als het werkt waarom dan beperken terwijl door dit soort ontwikkelingen dit ook sneller terug te vinden is in gewone auto’s?

Dus, andere teams kunnen niet mee komen en daardoor gaan we de teams met een technologische voorsprong maar een beperking opleggen? Juist, ik snap hem!

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.