Renault ZOE in het paars
Meer vermogen én verkrijgbaar in het paars.

We kennen de Renault ZOE alweer sinds 2012. In de jaren die voorbij gingen is de auto een aantal malen aangescherpt, wat steeds neerkwam op meer vermogen en grotere accupakketten. Inmiddels is de ZOE opnieuw verbeterd. De auto krijgt een nieuwe elektromotor, die is ontwikkeld in Frankrijk en in hetzelfde land wordt geproduceerd. Dat zal de vakbonden deugd doen.

Met de nieuwe R110-motor heeft de Renault ZOE een vermogen van 80 kW (109 pk). Als gebruikelijk bij een elektrische auto is het koppel onmiddellijk beschikbaar, we hebben het dan over 225 Nm. De elektromotor is groter noch zwaarder geworden. Verder werkt het R-Link mediasysteem nu ook met Android Auto. Op een instapper met een accupakket van 22 kWh na, heeft de ZOE een accupakket met een capaciteit van 41 kWh. Daar lijkt niks aan te veranderen.

Bleu violette is een nieuwe exterieurkleur. Dat is paars. Ook binnen kan voor die kleur worden gekozen, als het ‘Color Pack Purple’ wordt geselecteerd, zijn er paarse afwerkingsdetails te vinden in het interieur. Een sierstrip, de ventilatieopeningen, ringen om de luidsprekers en de omlijsting van de versnellingspook zijn satijnglanzend paars. Ook delen van de bekleding en het stikwerk van de bekleding is paars.

Uiterlijke en technische maatregelen die de verkoopcijfers op peil moeten houden. In Frankrijk is meer dan de helft van de elektrische auto’s die wordt verkocht een ZOE. Tot nog toe werden in de fabriek in Flins bijna 100.000 ZOE’s geproduceerd.

Het is nog afwachten wat het prijsniveau wordt. Nu nog zijn de prijzen van de Renault ZOE en de nieuwe Nissan Leaf aardig gelijk. Laatstgenoemde is een concerngenoot die groter en krachtiger is, maar voorzien van een accu met een gelijkwaardige capaciteit.

Beeld: Renault ZOE in het paars, de nieuwe exterieurkleur


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Altijd wel een geinig karretje gevonden. Ik hoorde echter wel vaak dat deze problemen had met laden bij bepaalde capaciteiten of laadpalen, iemand hier ervaring mee?

De kleur staat ‘m overigens goed!

@simonferrari: met het laden zelf geen problemen gehad en we hebben hem sinds 2016. Voor de rest is het wel een en al drama: lekkende deuren bij regen, bandenspanningsensor die een platte band aangeeft terwijl het niet zo is, de kachel is al 4 keer kapot gegaan (elke keer wanneer het echt goed koud is), voorbumper die niet goed aansluit waardoor het bevestigingshaakje inmiddels echt stuk is, armsteun die vaak los zit en ten slotte een foutmelding waardoor hij opgehaald mocht worden met een autoambulance. Al met al een fantastische auto dus!

@jasperh: klinkt als een echte Renault 🙂 Niks mis mee!

@stuko: 😂😂😂😂👍🏾

Nog iets veranderd aan de range?

@87sandyd: ja, dat is interessanter dan een nieuwe kleur.

@87sandyd: nope, ziet het niet naar uit. Die 41 kWh is voor een kleinere elektrische auto al behoorlijk ruim. Nu de prijs nog ietsjes omlaag.

Jammer dat ze nooit verder zijn gegaan met de Zoë e-sport concept. Die zag er toch qua design een stuk beter uit met dezelfde basis.

Heb een Zoe uit 2015 met een accu-upgrade naar 41 KwH en bevalt prima. Kwalitatief om te huilen, maar voor stadsverkeer en woon-werkverkeer helemaal prima: klein, redelijk ruim, vlot en leuk om te rijden.

@lebeaunl: kan je iets over de kwaliteit vertellen, deze staat nl op mijn lijst voor onze volgende auto

@rvvm: wij hebben er ook een gekocht, 2014. Tot nu toe werkt alles prima. De verwarming kan beter, dit is een veel voorkomenr euv, maar dit is ok na beurt van de airco.
Inmiddels 35k mee gereden zonder problemen. Trekt lekker vlot op tot 80km/h , geen motor geluid is naast B6 & V8 in de garage een minpunt, alhoewel het ufo geluid ook wel iets heeft. Keyless go, bluetooth audio, leuk scherm, achteruit rij camera: veel gimmics in zo’n kleine auto! Deuren klinken wat blikkerig, maar het blijft een renault 🙂

@lebeaunl: hoe heb je die upgrade geregeld? Gewoon via de dealer?

Wii hebben ook een zoe (uit 2013). Met de 22 kWh batterij en voldoet eigenlijk prima als tweede auto. Rijdt erg leuk zeker op lage snelheid vlot en in Nederland met de infrastructuur eigenlijk prima te doen ook op grotere afstanden. Kwaliteit is wat aan de lage kant maar dan niet zo zeer op motor technisch gebied in mijn ervaring. Ja we hebben een storing gehad in de elektromotor een jaar geleden maar die is door de dealer onder garantie (dacht dat ik dat niet meer had) vervangen. Multimedia is slecht. Navigatie van TomTom prima maar updates een drama. R-link internet functies hebben een maand gewerkt en daarna nooit meer. Auto is al meerdere malen bij de dealer geweest, en bij Renault Nederland ken ik zo ongeveer alle namen maar niemand heeft het ooit op kunnen lossen. Mijn idee is dat het achter het feit zit dat het een import auto is uit Frankrijk (voor weinig geïmporteerd) en er nog wat configuratie dingetjes fout staan op Renault’s servers want regelmatig krijg ik r-link waarschuwingen in het Frans. Opladen gaat overal prima en vooral vlot door de aparte lader in de auto. Ga er eens mee rijden en kijk ook tweedehandsjes niet over het hoofd zou mijn advies zijn. Verder is het eigenlijk een Clio dus onderdelen zijn vrij goedkoop, denk aan remmen (winter)banden etc.

Ik lees al 3 keer dat mensen problemen met dat ding hebben en dat de kwaliteit verder slecht is.
En gek genoeg hebben alle 3 m nog.

@gregorius: het valt dus wel mee. Je krijgt gewoon Model S kwaliteit voor een fractie van de prijs.

Het andere grote nieuws is dat deze Zoë ook met CCS kan laden, dus met DC – volgens https://insideevs.com/renault-zoe-r110-with-82-kw-motor-ccs-combo-charging-hinted-for-summer-2018/

@bmwr807: dat was een gerucht, geen woord daarover in de officiële berichten van Renault

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.