Op de Renault Scénic en Grand Scénic modeljaar 2012 vullen twee nieuwe motoren de ‘ENERGY’-familie aan, een motorengamma dat rijplezier en zuinigheid combineert door het gebruik van innovatieve technologieën die grotendeels voortkomen uit de Formule 1 – waaronder het systeem voor energieregeneratie en het Stop & Start systeem.

De Scénic en Grand Scénic zijn de eerste auto’s die, vanaf januari 2012, worden uitgerust met de nieuwe ENERGY dCi 110 Stop & Start dieselmotor. Deze motor biedt zowel een lage CO2-uitstoot (105 g CO2/km), een 12% lager brandstofverbruik dat uitkomt op 4,1 l/100 km, en een groter motorkoppel (260 Nm, oftewel 20 Nm extra, dat beschikbaar is vanaf 1.750 rpm) ten opzichte van de huidige dCi 110 motor.

Met de al leverbare ENERGY dCi 130 Stop & Start dieselmotor (113 g CO2 / km, 4,4 l/100 km, oftewel een 20% lager brandstofverbruik ten opzichte van de 1.9 dCi 130 motor die hij vervangt), beschikken de Scénic en Grand Scénic over twee dieselmotoren die rijplezier combineren met de laagste uitstoot van de markt, zo claimt Renault. Hiermee vallen de nieuwe ENERGY range dieselmotoren beide in de 20% bijtellingscategorie voor zakelijke rijders, ook na de veelbesproken wijzigingen na 1 juli 2012.

De Scénic en Grand Scénic krijgen in het voorjaar van 2012 ook de nieuwe ENERGY TCe 115 benzinemotor (vanaf 135 g CO2 / km en een verbruik dat 20% lager ligt ten opzichte van de 1.6 16v 110 pk, oftewel 1,6 l/100 km minder). Verder is het uiterlijk van de auto ook ietwat getweakt. De achterlichten zijn anders vormgegeven, de stadslichten zijn vervangen door LED’jes en de bumpers hebben een gewijzigde vorm.

Op 2 januari 2012 worden de prijzen van de Scénic en Grand Scénic modeljaar 2012 bekend gemaakt en zijn ze bij de Renault dealer te bestellen. Vanaf februari 2012 staan de auto’s in de showroom.


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.