De Renault Mégane Energy dCi 110 Start & Stop eco2, de eerste dieselauto in het C-segment met niet meer dan 14 % bijtelling, is voor modeljaar 2012 opnieuw gehomologeerd. De CO2-uitstoot bedraagt nu 90 g/km, waardoor het model ook na 1 juli 2012 nog in de meest gunstige bijtellingscategorie voor valt.

Hierdoor mogen we wel stellen dat de auto ook ná i juli 2012 een verkoophit zal worden onder leaserijders. Veel modellen verliezen op die datum immers hun 14% bijtellingstatus. Deze versie van de Renault Mégane onderscheidt zich dus als de meest efficiënte dieselauto in het C-segment, met een gecombineerd brandstofverbruik van 3,5 l/100 km (volgens NEDC-cyclus). Dat staat gelijk aan een CO2-uitstoot van slechts 90 g/km, wat neerkomt op een besparing van maar liefst 15%.

Zakelijke rijders die vóór 1 januari 2013 de geoptimaliseerde Renault Mégane Energy dCi 110 Start & Stop eco2 gaan berijden, profiteren gedurende een maximale leasetermijn van 5 jaar van 14 % bijtelling. Bovendien betalen particuliere eigenaren tot 1 januari 2014 geen motorrijtuigenbelasting.

De Energy dCi-motor met 110 pk (81 kW) en 260 Nm is een verbeterde versie van Renaults 1.5 dCi-motor. Hij is uitgerust met een Start & Stop-systeem, een lagedruk EGR-systeem en een regeneratief remsysteem.


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

in welke vorm wordt de energie opgewekt en opgeslagen van het regeneratief remsysteem.
Of is dit een fabeltje dat de wereld in is geholpen door autojournalisten, en vervolgens door iedereen klakkeloos wordt gekopierd?

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.