Renault is pionier op het gebied van elektrisch aangedreven bedrijfsauto’s in Europa. De Kangoo Z.E. werd zelfs uitgeroepen tot International Van of the Year 2012 en groeide uit tot de bestverkochte elektrische bedrijfsauto in Europa. De vernieuwde Renault Kangoo Z.E. is per direct leverbaar, voor prijzen vanaf 20.195 euro.

De volledig elektrisch aangedreven Renault Kangoo Z.E. profiteert van dezelfde verbeteringen als de Kangoo Express (Phase 2). Dat betekent dat ook de Z.E.-variant is voorzien van het nieuwe front met de nieuwe merkidentiteit van Renault en een opgewaardeerd interieur. Toch onderscheidt de Kangoo Z.E. zich meer dan voorheen. Ten opzichte van de reguliere Kangoo-varianten is de Z.E. te herkennen aan de blauwe glans van het merklogo, de grillelijsten en de behuizing van de achterlichtunits. Ook springt de nieuwe, zwarte koplampbehuizing direct in het oog.

De stekkeraansluiting voor het opladen van de batterij zit tegenwoordig verborgen achter het merklogo aan de voorzijde. De Kangoo Z.E. kan via het standaard bijgeleverde snoer worden aangesloten op een openbaar oplaadpunt of op een thuis geplaatste Wall-Box, om vervolgens in 6 tot 9 uur de batterij volledig op te laden. De 60 pk (44 kW) elektromotor wordt gevoed door een 30 pk (22 kWh) lithium-ion-batterijpakket en de actieradius is vastgesteld op maximaal 170 kilometer (volgens NEDC).

Ook nieuw is ‘Z.E. Voice’. Dit is een functie waarmee voetgangers door middel van geluidssignalen worden gewaarschuwd voor de naderende auto. Z.E. Voice werkt alleen bij snelheden van 1 tot 30 km/uur en dus niet als de auto stilstaat of harder rijdt. Nog een interessante optie is het ‘My Z.E. [email protected]’-pakket. Hiermee kan de oplaadstatus van de Kangoo Z.E. op afstand via de computer of smartphone worden geregeld. Zo kan bijvoorbeeld ingespeeld worden op daluren om te profiteren van lagere stroomtarieven.

Het innovatieve karakter van de Renault Kangoo Z.E. wordt benadrukt door het R-LINK-multimedia- en navigatiesysteem. Het hypermoderne systeem bestaat uit een ingebouwd TomTom® LIVE-navigatiesysteem, een internetverbinding en de mogelijkheid om diverse apps te downloaden. Bovendien biedt het systeem allerlei informatie over beschikbare oplaadpunten in de omgeving en het gebied dat met het actuele laadniveau kan worden bereikt.

De vernieuwde Renault Kangoo Z.E. is beschikbaar in drie versies. De standaardversie van de Kangoo Z.E. heeft een laadvolume van 3,0 m3, is standaard voorzien van een half tussenschot en is leverbaar voor prijzen vanaf 20.195 euro. De Kangoo Maxi Z.E., met een volledig tussenschot en een laadvolume van 4,0 m3, is leverbaar voor prijzen vanaf 21.595 euro. De Kangoo Maxi Z.E. is ook beschikbaar met vijf zitplaatsen. Deze versie wordt fiscaal belast als personenauto, maar het kenteken wordt geregistreerd als dat van een bedrijfsauto. De prijzen voor deze versie beginnen bij 22.995 euro. Alle genoemde prijzen zijn exclusief BTW. Voor de Renault Kangoo Z.E. wordt geen BPM in rekening gebracht.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

…dus geen chameleon lader en dus beperkt tot 230V/16A, 3,7kW. Big Fail! De verkoopbaarheid zou met sprongen vooruitgaan als de 380V/63A uit de Zoë ook hier ingezet zou worden. Ik ben zeker dat ondernemers hier ook voor willen betalen.

@advandermeer: Dat miste ik dus ook al! Ik dacht: Hey, de nieuwe Kangoo! Nu ook met 3-fase laden?

Juist een bestelbus als die kan met 3-fase laden tijdens de middag lunch van de chauffeur weer even snel bijna een volle accu binnen trekken.

Echt een gemiste kans van Renault, want die Chameleon lader zou echt een goede toevoeging zijn. Ook de Fluence kan die wel gebruiken. Zonde.

@advandermeer: ik den kdat het persbericht slecht geschreven is.
“door een 30 pk (22 kWh) lithium-ion-batterijpakket”

Hoe kun je nu van kwh, pk’s maken. En dat is zelfs een vreemd argument.

Op de renault site zie ik: “De nieuwe Kangoo Z.E. kan in de standaardmodus in 6 tot 9 uur volledig worden opgeladen.” dus mss ook een snellaad modus ?

Over een lease-bedrag van en/of de accu ook niks, vind die info bij de nissan ook zo sumier.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.