De reguliere productielijn wordt gebruikt voor de bouw van elektrische vrachtwagens.

De Renault D ZE en D Wide ZE zijn twee elektrische vrachtwagens die een kleine twee jaar geleden zijn gepresenteerd en binnenkort leverbaar zijn. De eerste heeft een elektromotor met een vermogen van 185 kW (252 pk) en een koppel van 425 Nm, gecombineerd met een accupakket van 425 Nm. De tweede is vooral breder en heeft dankzij twee elektromotoren een vermogen van 370 kW (504 pk) met een bijbehorend koppel van 850 Nm.

De productie is van de beide trucks is inmiddels gestart in de fabriek in Blainville-sur-Orne, een provincieplaats in de Franse regio Normandië. De vrachtwagens lopen van dezelfde productielijn als de varianten zonder elektrische aandrijving. Wel is er op het fabrieksterrein een apart gebouw dat is toegerust op de productie van elektrische vrachtwagens. Daar worden de aandrijflijn, elektromotor, versnellingsbak en centrale eenheid geassembleerd. In totaal wordt er voor één truck 50 uur gerekend.

Het is onduidelijk in welke hoeveelheden Renault zijn elektrische trucks denkt te gaan produceren. Met een rijbereik dat ligt tussen de 200 en 300 kilometer wordt slechts een bescheiden deel van de markt bediend. Meer over deze twee modellen van Renault Trucks is hier terug te lezen.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.