Nissan Leaf detail
Dat is althans de bedoeling. Er moet eenvoudigweg kunnen worden beschikt over voldoende accupakketten, omdat die dingen het meest onmisbare onderdeel zijn van elektrische auto’s.

Er is door Renault en Nissan een contract gesloten met Contemporary Amperex Technology Ltd. (CATL). Het bedrijf is gevestigd in Fujian, in het Oosten van China. Dit gaat dan ook nadrukkelijk over de Chinese automarkt, waar elektrisch rijden een zaak van belang is. Om de povere luchtkwaliteit in de immense steden wat te verbeteren, zijn er aardige subsidieregelingen opgetuigd. Dat zorgt er ook voor dat er Europese automerken zijn die elektrische auto’s ontwikkelen die speciaal voor China zijn bedoeld.

Dat zijn bijvoorbeeld de Renault Kwid en de Nissan Sylphy. Die laatste moet 338 km ver komen (volgens de Chinese meetmethode) en krijgt een accupakket van CATL. De Nissan Sylphy is één van de twintig geëlektrificeerde modellen die het merk in de aankomende vijf jaar in China wil introduceren. Ook de nieuwe Renault Kangoo, die nu wordt ontwikkeld, zou een accupakket van CATL krijgen.

Door de keuze voor een lokale producent kan er worden geprofiteerd van subsidies. Het samenwerken met Chinese bedrijven wordt bevorderd, zo niet verplicht. Ook bij BMW is iets vergelijkbaars gaande, dat merk produceert tezamen met Brilliance accu’s in China. (Via: asia.nikkei.com)


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.