De nieuwe Renault Clio is er ook als Estate, en de Fransen hebben er een klein doch sterk dieselmotortje ingelegd.

Laadruimte
De Renault Clio Estate combineert functionaliteit en modulariteit die klanten van een break uit het B-segment verwachten. De bagageruimte van 443 dm3 is uit te breiden tot 1.380 dm3 door de in 1/3-2/3 deelbare achterbankleuning neer te klappen. Als de voorste passagiersstoel is neergeklapt, biedt de nieuwe Renault Clio Estate een laadlengte van 2,48 m van dashboardkastje tot achterklep. De nieuwe Clio Estate is leverbaar met Renault R-Link, het multimedia tablet van het merk.

Driecilinder: belastingvrij tot eind 2013
De nieuwe Clio Estate is leverbaar met motoren als de de driecilinder Energy TCe 90 benzinemotor en de Energy dCi 90 dieselmotor. Deze laatste verbruikt 3,2 l/100 km en kent een CO2-uitstoot van 83 g/km. Zowel de benzine als diesel motoren komen in aanmerking voor de vrijstelling van de MRB tot eind 2013.

14 procent bijtelling
De diesel komt met de 83 g/km CO2-uitstoot in aanmerking voor 14%-bijtelling voor de zakelijke klant. Bij de benzineversies is dat alleen mogelijk voor de hatchback. Renault vult het vernieuwde motorenaanbod in het eerste halfjaar aan met de EDC-versnellingsbak met dubbele koppeling. Die verschijnt eerst op de TCe 120 en later ook op de dCi 90.


Meer lezen over: , , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.