De tuning die het Italiaanse Marangoni aan deze Evoque heeft besteedt is niet alleen op het uiterlijk van toepassing, ook het 2.0 Si4 turboblok kreeg extra vermogen mee. Daarnaast werd de kleine SUV voorzien van CNG (Compressed Natural Gas), waardoor de uitstoot beperkt bleef. Een combinatie die niet vaak voorkomt.

De Marangoni Evoque HFI-R, zoals de auto na de conversie heet, kan zijn 300 pk’s uit verschillende soorten brandstof halen. HFI staat dan ook voor ‘Hybrid Fuel Injection’. Zowel aardgas/groengas, waterstofgas als benzine, het kan allemaal ingespoten worden. Dit word opgeslagen in verschillende tanks, waarmee de totale actieradius van de auto op 1.000 kilometer komt te liggen. De schadelijke uitstoot zou 30% lager komen te liggen dan bij een conventionele Evoque met een 2.0-liter viercilinder. De HFI-techniek is ontwikkeld door het eveneens Italiaanse Bigas International.

Verdere aanpassingen zijn de 20-inch velgen met opvallende rode banden. Of ze de auto ook in de verkoop zullen gooien is niet bekend.


Meer lezen over: , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.