i3
Ook bij publieke laadpalen zijn ze niet blij met ‘misbruik’.

Parkeren bij een laadpaal gaat geld kosten. Tesla heeft een betaalsysteem voor EV-rijders die de palen onnodig bezetten en energiebedrijf Nuon komt met een vergelijkbaar systeem.

Het bedrijf gaat in Noord-Brabant en Limburg een vast tarief rekenen voor elektrische auto’s die laden bij een publieke laadpaal van Nuon. Het kost de EV-rijder 22 eurocent per uur om te parkeren bij een publieke laadpaal. Het energiebedrijf wil met dit uurtarief voorkomen dat elektrische auto’s onnodig uren geparkeerd blijven staan. Bijvoorbeeld als de batterij is volgeladen en Nuon dus niets aan euro’s binnenkrijgt.

Uit eigen onderzoek van Nuon blijkt dat de maatregel de beschikbaarheid van laadpalen met 27 procent vergroot, schrijft De Volkskrant. De maatregel zal worden uitgerold in Noord-Brabant en Limburg en later volgen ook andere provincies in Nederland. Het energiebedrijf is de eerste exploitant in Nederland dat met een dergelijke maatregel komt.


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Er zit alleen 1 maar aan het hele verhaal, net als bij Tesla, en dat is dat niemand auto’s waarneemt die niet aangekoppeld zijn. Alleen een gekoppelde auto praat met de paal. Als er zo’n lamzak met een ICE of afgekoppelde EV staat, is de plaats bezet en heeft het geen consequenties want niemand die het kan weten.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.