Nissan biedt nu de mogelijkheid om de 2013 Nissan Leaf aan te schaffen zonder de volle pond te betalen voor het accupakket. Dit maakt de auto nog betaalbaarder.

Vanaf nu is er de keuze om een Nissan LEAF inclusief of exclusief batterijpakket aan te schaffen. De prijzen van de Nissan LEAF zonder batterijpakket beginnen bij 23.980 euro. Bij aanschaf van een LEAF wordt het batterijpakket separaat berekend. Dit gebeurt door middel van het leasen van het batterijpakket. Leaseprijzen van het batterijpakket beginnen bij 79 euro per maand.

Volgens GreenCarReports is er echter één voorwaarde. De auto mag niet meer dan 12.000 kilometer per jaar op de accu’s rijden. Aan de andere kant wordt daarvoor wel het accupakket kosteloos vervangen als deze defect is.

Uiteraard bestaat er ook de mogelijkheid om een LEAF inclusief batterijpakket aan te schaffen. In deze samenstelling is de LEAF verkrijgbaar vanaf 29.790 euro. Hieronder treft u de prijzen van alle mogelijke uitvoeringen en combinaties aan.

prijzen 2013 nissan leaf

De LEAF is de eerste puur elektrische auto van Nissan en binnenkort krijgt hij gezelschap van de e-NV200, die als lichte bestelauto en personenbus op de markt komt. Op basis van de NV200 wordt bovendien een taxi-variant en een compacte elektrische auto van Infiniti ontwikkeld. De Europese productie van de nieuwe Nissan LEAF is eind maart begonnen in het Britse Sunderland. De aflevering van de eerste in Europa gebouwde LEAFs is gepland voor medio 2013.


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Helaas blijft het batterijpakket van de Leaf gewoon inferieur, zeker het thermische management is gewoon niet geweldig. Dat merk je vooral in de kou.

Wel grappig dat batterij leasen, maar 12.000km per jaar? Wat is dat nu voor iets?

@widodh:
waterkoeling, zou men idd nog moeten toevoegen, maar dat is in nederland niet zo snel een heel nodig.

Die 12.000 zit aan de 79,-
Je kunt volgens mij ook in stappen omhoog en dat bedrag groeid mee.

zo is het iig bij de N-amerikaanse versie.

Bedrijven kunnen nog een mooie stuk van die prijs afhalen, met subsidie.
Lease-prijs is ook erg laag, dat is denk ik ook de beste manier voor eerste gebruikers om het te ervaren.

Een elektrische auto rendeert pas vanaf je redelijk veel kilometers doet. Onder de 12.000 km per jaar is het sowieso goedkoper om gewoon brandstof te betalen, want je haalt de investeringskost van de accu er nooit uit, laat staan de elektriciteit zelf.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.