Een paar duizend euro korting, om de vraag naar de mild eigenzinnige Citroën ë-C4 wat op te stuwen.

Het is een terugkerende vraag bij werkelijk iedere nieuwe Citroën; is het een echte? Het antwoord lijkt er vaak op neer te komen dat juist het vorige model de laatste echte Citroën was. Nonsens natuurlijk. De Citroën ë-C4 is in ieder geval geen gemiddelde auto, het is redelijk karakteristieke crossover, waar het publiek blijkbaar onvoldoende voor valt te porren.

Er is althans besloten door Citroën om de prijzen te verlagen. Vanaf juni is de Citroën ë-C4 een paar duizend euro goedkoper, per uitvoering ziet dat er zo uit:

Citroën ë-C4 Live: € 33.990 (prijsverlaging € 2.100)
Citroën ë-C4 Feel: € 35.990 (prijsverlaging € 2.200)
Citroën ë-C4 Feel Edition: € 37.390 (prijsverlaging € 2.200)
Citroën ë-C4 Shine: € 39.740 (prijsverlaging € 1.000)

Voor dat geld wordt beschikt over de welbekende standaardaandrijflijn van autogrootmacht Stellantis met een vermogen van 100 kW (136 pk) en een accupakket met een opslagcapaciteit 50 kilowattuur.

Wat doet de concurrentie? Een Renault ZOE is momenteel verkrijgbaar vanaf € 32.790, een Hyundai Ioniq Electric is er vanaf € 34.015 en een Nissan Leaf kost € 30.990. De grootte van het accupakket ligt dan steeds tussen de 40 en de 50 kilowattuur en in het reële rijbereik zit geen enorm verschil. De Leaf heeft als voordeel dat er ook voor een accupakket van 64 kilowattuur kan worden gekozen, voor meer comfort en actieradiusangst.

Het aanbod neemt toe en de behoefte om, oneerbiedig gebracht, grote aantallen ev’s weg te zetten is vrij behoorlijk. Vooral ook om boetes te voorkomen wegens het niet halen van de Europese normen op het vlak van CO2-uitstoot. Door de koper valt van dit alles goed te profiteren.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.