Porsche Mission E met FlexBox
Eenvoudiger en beter schaalbaar dan snelladers van de concurrentie.

De Duitse sportwagenbouwer belooft een breed aanbod aan elektrische auto’s, maar wil tegelijkertijd elektrisch rijden vergemakkelijken. Er is een eigen app voor het opladen ontwikkeld en er zijn eigen laadpunten. In Berlijn staan Porsche snelladers, die een maximaal vermogen van 350 kW leveren. Een aardig hoog vermogen dus.

Porsche wil op meerdere locaties snelladers plaatsen en deze gaan aanbieden aan beheerders van (kantoor)gebouwen, parkeergarages en winkelcentra, om er een paar te noemen. Hiervoor is door Porsche Engineering een oplossing uitgedacht, die uit meerdere onderdelen bestaat. Snelladers en FlexBoxen, De noodzakelijke componenten worden ondergebracht in verschillende soorten FlexBoxen. Dat maakt volgens Porsche een groot verschil met een reguliere snellader, waar alle onderdelen in de lader zelf zitten.

Het streven lijkt vooral om zo rank mogelijke laadoplossing te bieden. De lader is een compacte eenheid, met een display van tien inch. Verschillende FlexBoxen behuizen de benodigde techniek en moeten vooral niet hinderlijk aanwezig zijn, de boxen kunnen worden weggewerkt. Er is een PowerBox om twee laadpunten van stroom te kunnen voorzien. Een CoolingBox zorgt voor de noodzakelijke vloeistofkoeling, de temperaturen van de lader kunnen nogal oplopen tijdens het gebruik. Ook is er een PowerBox met daarin accupakketten met een capaciteit van 70 kW of 160 kW. Wanneer de capaciteit van het stroomnet beperkt is, kan er toch op hoge snelheid worden geladen.

Het gaat namelijk in alle gevallen om snelladers die een hoog vermogen leveren en werken op gelijkstroom. Per wanneer Porsche zijn aanbiedt is onbekend.

Met dank aan Erik voor de tip

Beeld: Porsche Mission E met snellader en FlexBox


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.