De naam showroom wordt angstvallig gemeden, meer modieus wordt gesproken van een pop-up Space.

Een bescheiden toonzaal, in het winkelgebied Stadshart Amstelveen. Daar kan de Polestar 2 worden aangegaapt, de ev die het in zich heeft om publiekslieveling te worden en zonder twijfel kan uitgroeien tot een geduchte concurrent van de Tesla Model 3.

De tijdelijke ruimte zal in 2021 worden verlaten, dan opent namelijk de Space van Polestar in Amsterdam. In Nederland heeft Polestar Spaces in Rotterdam, Eindhoven en Leidschendam. Aldaar krijgen geïnteresseerden van merkexperts alle informatie waarnaar ze op zoek zijn.

Merkchef Thomas Ingenlath spreekt in ronkende woorden over zijn Spaces:

“Het is onze ambitie om de relatie tussen consument en automerk te herdefiniëren en de automotive retail te veranderen. Onze Spaces bevinden zich precies op de plekken waar mensen graag winkelen en ontspannen, zoals in het Stadshart van Amstelveen. Als we het hebben over performance gaat het voor ons niet alleen om rijprestaties, maar ook over de ervaringen van onze klanten van aanschaf tot het alledaagse gebruik. De Spaces zijn een belangrijk onderdeel van dat proces en de plek waar we onze klanten daadwerkelijk ontmoeten. In de Spaces bieden we een klantervaring die zich écht alleen op de consument richt, zonder focus op harde verkoop. De consument heeft er zelf de controle over hoeveel interactie zij of hij wil. En als ze eenmaal de perfecte Polestar hebben geconfigureerd, kunnen ze deze online bestellen. Waar en wanneer het hen uitkomt.”

Een showroom is iets van het verleden en de autoboulevard is een al even achterhaald principe. Zo lijkt het.


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.