Picnic-medewerkster met webshopretouren
Dubbel gebruik van de bezorgbusjes, die normaalgesproken vol zitten met levenswaren. Blijkbaar is er nog wat ruimte over.

Online winkelen is het gemakkelijkste wat er is. Aanklikken en afwachten tot de boel thuis is, bij de buren wordt bezorgd of bij een afleverpunt ligt. Maar wat nu als de spullen retour moeten, om wat voor reden dan ook? Dat kan nogal een gedoe zijn. Picnic maakt het de drukbezette webwinkelaars wat makkelijker, door pakketjes die retour afzender gaan op te halen. Dat gebeurt dus tegelijk met het bezorgen van de boodschappen. Wel zo praktisch en een grote wens van de klanten van Picnic, die hiervoor nu niet meer naar een postagentschap hoeven te gaan. Of het de mensen nu niet te gemakkelijk wordt gemaakt is de vraag. Het kan zijn dat er alleen maar overvloediger wordt gekocht.

Er worden goederen retour genomen van Coolblue, Fonq, Esprit, Zalando en Bol. Aardig grote spelers. De goederen gaan retour naar het lokale distributiepunt van Picnic en worden daar opgehaald door Sandd. De laatste partij zorgt ervoor dat alles weer bij de juiste webwinkels aankomt. Ondertussen is Picnic ervan overtuigd dat ook dit een bijdrage levert aan de vermindering van het aantal kilometers dat wordt afgelegd door bezorgbussen, die veelal op diesel rijden. De websuper heeft uitsluitend compacte, elektrische busjes.

Picnic is actief op 59 locaties en breidt doorlopend uit. Recentelijk nog in Brabant en binnenkort wordt ook Limburg aan het werkgebied toegevoegd.


Meer lezen over: ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.