Peugeot e-Legend concept car
Het accupakket kan het succes van een elektrische auto aardig in de weg zitten, dat heeft Peugeot goed gezien.

Het is niet overdreven om te stellen dat het accupakket een van de, zo niet het belangrijkste onderdeel is van een elektrische auto. Daarbij is het nogal een probleem om aan voldoende accupakketten te komen, dat ondervindt menig autofabrikant. Peugeot wil anders zijn dan de rest. Uit een interview met CEO Jean-Philippe Imparato met de Oostenrijkse krant Die Presse blijkt dat er voldoende accupakketten kunnen worden ingekocht voor de aankomende twee tot drie jaar.

De steeds strenger wordende milieu-eisen indachtig is dat een zaak van belang. In 2020 mag de gemiddelde uitstoot van een automerk niet meer dan 95 gram CO2 per gereden kilometer bedragen. Dat zijn waarden die alleen gehaald kunnen worden als er vol wordt ingezet op elektrische auto’s en plugin-hybride aandrijflijnen. Dat doet Peugeot dan ook. Het merk komt niet met modellen die slechts met elektrische aandrijving hebben. In plaats daarvan is er keuze, alle modellen krijgen meerdere vormen van aandrijving. Volgens Imparato moet er in de eerste plaats voor een bepaalde Peugeot worden gekozen omdat het ontwerp in de smaak valt, daarna volgt automatisch de keuze voor een aandrijflijn die past bij het beoogde gebruik.

Dat Peugeot vrij serieus is in de keuzes die worden gemaakt, blijkt wel uit het feit dat op de Autosalon van Gen√®ve in maart uitsluitend (deels) ge√ęlektrificeerde auto’s worden meegebracht. Dat is niet zozeer een statement, als wel een logische beslissing. Onder die auto’s ook de nieuwe Peugeot 208, waarvan ook een volledig elektrische uitvoering komt. Over die laatste kan HIER op Autoblog meer worden gelezen.


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.