De eerste foto’s van Peugeot’s opvolger voor de 207 zijn inmiddels op het internet belandt en daarmee ook de informatie dat de 208 met een aantal driecilinders op de markt komt. Goed nieuws voor leaserijders, want dankzij de geringe uitstoot van deze blokjes vallen de in het 14% bijtellingssegment en zijn ze wegenbelastingvrij te rijden.

Niet alleen de motorinhoud is over het algemeen afgenomen, ook de buitenmaten en het gewicht zijn flink gereduceerd. Peugeot wil duidelijk een eind maken aan de groei-explosie die B-segmenters de laatste jaren hebben doorgemaakt. De 208 is 7 centimeeter korter dan de 207 en het gewicht zou 110 kg lager komen te liggen, wat het verbruik ten goede zou moeten komen,

Dan de benzinemotoren. De driecilinders hebben een cilinderinhoud van 1.0 en 1.2 liter waarbij de kleinste variant een uitstoot van 99 g/km CO2 kent bij een verbruik van 4,3 liter per 100 kilometer. Daarnaast komen er vijf dieselmotoren waarvan de zuinigste op papier een verbruik van 3,4 l/100 km moet kunnen halen.

Het design van de nieuwe Peugeot 208 is overduidelijk gebaseerd op de HR1 Concept, SR1 en SxC. De foto’s bekijken kan bij de collega’s van Autoblog.nl.


Meer lezen over: ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.