Een medium SUV met een driecilinder onder de kap. Binnenkort wordt het realiteit bij Peugeot.

Nieuwe klanten
Deze nieuwe crossover is de eerste Peugeot die is ontwikkeld dankzij een intensieve samenwerking tussen medewerkers in verschillende delen van de wereld. Met de hele wereld als markt geeft de 2008 een sterke impuls aan de internationale ambities van het merk: een uitbreiding van het gamma en de intentie om vooral nieuwe klanten te winnen.

Design
De auto staat 25 mm hoger op de weg dan de 208 en is op 17” matglanzende velgen gezet. De wielkasten zijn optisch met elkaar verbonden door de zwarte afwerking van bumpers en skirts. De roestvrijstalen elementen en stootstrips op de flanken versterken het robuuste karakter van de 2008. Een groot ruitoppervlak, waaronder dat van een panoramisch dak, zorgt voor een licht en ruim interieur en biedt veel zicht rondom. De grote achterklep wordt geflankeerd door een paar “dikke” achterlichten. De drie LED-lichtstroken lijken in de behuizing te zweven

Het design met 17 inch wielen, brede wielkasten en stoere lijnen is volgens Peugeot aerodynamisch en benadrukt de kracht van de 2008. De 2008 wordt in over 2 maanden in Genève geïntroduceerd en gaat gebouwd worden in Mulhouse (Frankrijk), China en Brazilië, wat meteen de belangrijkste afzetmarkten zijn. De auto gaat in de lente in de verkoop, terwijl de 207 SW het strijdtoneel gaat verlaten.

Moderne, lichte motoren zorgen voor krachtige prestaties en een laag brandstofverbruik. Met onder andere eHDi diesels en een 3-cilinder benzinemotor laat de crossover 2008 van zich spreken met een CO2 uitstoot vanaf 99 g/km. Meer details hierover zullen later bekend gemaakt worden, evenals de prijzen.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.