Oxboard
Twee wielen met een plank ertussen, dat is de simpele beschrijving van het Oxboard. Onderhuids zorgen vier gyroscopen dat je in balans blijft, rijden en sturen doe je door je lichaam te bewegen.

Qua principe doet het Oxboard sterk denken aan de Segway. Dit apparaat heeft twee grote wielen en een stuur, maar de voor- en achterwaartse beweging maak je door naar voren of naar achteren te leunen. Een innovatief concept, maar de Segway is groot en relatief duur en is vooralsnog geen doorslaand succes.

Dat kan veranderen met het Oxboard. Deze Nederlandse vinding borduurt voort op de Segway, maar is een stuk kleiner en betaalbaarder. Zo zijn de wielen van het Oxboard een stuk kleiner en ontbreekt het stuur dat de Segway kenmerkt. Ook sturen doe je bij het Oxboard namelijk door met je lichaam een bepaalde richting op te leunen. Volgens de fabrikant is het rijden op haar product kinderlijk eenvoudig en binnen 5 minuten onder de knie te krijgen, hoe lastig het in eerste instantie ook mag lijken.

Het volledig elektrische apparaat heeft een maximumsneldheid van 15 km/u en een actieradius van twintig kilometer. Het Oxboard is dan ook bedoeld om de transportbehoefte voor “de laatste kilometers” te bevredigen, “van trein naar kantoor”, aldus het persbericht. Je kunt het 11 kilo zware Oxboard dan ook het beste zien als alternatief voor de vouwfiets. Vanaf 22 mei kun je het futuristische vervoersmiddel voor 799 euro aanschaffen op de website van Oxboard. Het eerste exemplaar werd vorige week overhandigd aan coureur Tom Coronel. Overigens is het niet de eerste keer dat een fabrikant zijn eigen sausje giet over het principe van de Segway, zo zagen we al eens een eenwielige elektrische ‘scooter’ en zelfs een eenwielige motorfiets.

AUTOJUNK.NL


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Straks in 010 te bewonderen met een obese parkeerwachter op het plankie, ter vervanging van zijn huidige segway.

Don’t you dare to put me through with Groen7! Maar hier zit toch geen toekomst in? dit soort dingen zijn altijd veel te duur.

Ik zeg maar zo: als je paaseieren zoekt, zul je aardappelen vinden.

Heb hem voor €599,- gezien via een “goede deal” site van een groot weblog/grappige video site. Duurt nog 3 dagen dat je m voor die prijs kan bestellen.

@mauritsh: What’s next? Itempje over een nieuwe fiets? Over nieuwe sneakers die zo fijn zijn om buiten de auto te dragen?? Komop zeg, graag weer autonieuws/info/wist-u-datjes…

Wat heeft dit met auto\’s te maken, autoblog is laatste tijd een beetje op de seat-tour….

Toch blijft het high-tech gehalte van zo’n ding aantrekken… Maar dan wel een die 100km/h aantikt en over steentjes hoger dan 1cm kan rijden…

@freezzr: En dan met 100 een steentje van 2cm hoog aantikken 😛

@awesome: dat levert weer mooi beeldmateriaal op, elk nadeel heeft z’n…

Ik dacht dat Chris Brown ook al zo n ding heeft. Zag laatst een video waarop hij op dit ding danste

nou moe

@rotarypowah: mijn reacties komen niet door, maar wat ik bedoelde te zeggen is: dit is niet nieuw, en via internet kan je genoeg linkjes vinden van zelfde dingen, goedkoper ook.
Dit bericht was leuker met de linkjes.

En een vriend van mij heeft al enkele maanden een eenwieler van Airwheel. Een gelijkmatig iets met het wiel tussen je benen, welke met ongeveer 400-500 euro stukken goedkoper is. (Ohja, en sneller!)

Wat is er mis met lopen???

@gtwillem: Getver, da’s iets voor van die enge dunne mensen met een lange levensverwachting en laag gebruik van zorgkosten!

Ik heb er eentje, supervet! Na 1 keer proberen ben je verslaafd.

@Reinbergen: Jij bent Tom Coronel??

Dat kind zei gelijk; MAM MAG IK DAT OOK????

Geinig apparaatje, maar het lijkt me niet echt ontspannen staan als ik dat filmpje op hun site zo zie. Het ziet er een beetje geforceerd uit.

Doe mij dan maar een elektrische step. Weegt net zoveel, gaat zelfs iets harder, je hoeft het niet te leren en de prijs is ook vergelijkbaar: http://blixtar.nl/nl/shop/e-steps/egret-one-v2-elektrische-step/ 🙂

Dan toch liever die Hoverboard van Lexus…

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.