Terwijl de huidige Veyron in zijn oplage van 500 stuks nog niet eens is uitverkocht, en de Galibier pas over een aantal jaar in productie gaat, stromen de eerste geruchten over de volgende generatie van de Veyron langzaam binnen. En het zat er al een beetje aan te komen: er wordt gedacht aan hybride-aandrijving.

Naast het feit dat de volgende, nu nog naamloze, Veyron lichter en een stuk sneller wordt, is het niet alleen de W16-motor die voor de nodige pk zorgt. Bugatti-topman Jens Schulenburg overweegt volgens AutoExpress om elektrokracht te gaan gebruiken. In welke vorm is alleen nog niet bekend. Een aantal elektromotoren (en een lithium-ion-accu) die bijvoorbeeld alleen de voorwielen van kracht voorzien is een voor de hand liggende optie, maar KERS waarbij de remenergie wordt opgeslagen valt ook niet uit te sluiten.

Helaas voor Bugatti zullen ze niet de primeur van ’s werelds eerste hybride hypercar hebben, die is weggelegd voor Ferrari met de F70, de opvolger van de legendarische Enzo.


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.