Opel introduceert de Insignia Bi-Fuel tijdens Ecomobiel. De Opel Insignia Bi-Fuel maakt tijdens Ecomobiel samen met de Astra Sports Tourer Bi-Fuel zijn opwachting op de stand van Stichting Autogas Nederland. De laatste tijd is Opel namelijk druk bezig om de LPG-modellen onder de aandacht te brengen

De 1.4 Bi-Fuel ecoFLEX turbomotor die zowel op LPG als op benzine kan draaien, is het hart van beide modellen. De viercilinder produceert een vermogen van 140 pk bij een verbruik van 7,6 l/100 km (CO2-uitstoot vanaf 124 g/km). Opel levert hem voor prijzen vanaf € 31.895. Dankzij deze zuinige motor vallen alle drie de carrosserievarianten van de Insignia – de sedan, de hatchback en de Sports Tourer – in de bijtellingscategorie van 20 procent bij zakelijk gebruik.

In vergelijking met de 1,4-liter vierdeurs met de turbobenzinemotor is de Insignia Bi-Fuel aan de pomp ongeveer een euro goedkoper uit per liter, op basis van de huidige prijzen aan de pomp in Nederland.

Actieradius van 1.700 kilometer
De ingenieurs van Opel hebben de kleppen en de klepzittingen van de Bi-Fuel-motor versterkt en het motormanagement aan de nieuwe brandstof aangepast. Opel levert de Insignia Bi-Fuel met een handgeschakelde versnellingsbak. De lpg-tank heeft een bruikbare inhoud van 47 liter en is geïntegreerd in de uitsparing voor het reservewiel. De actieradius op een volle lpg-tank bedraagt zo’n vijfhonderd kilometer. Samen met de actieradius op benzine kan de bestuurder van de Insignia Bi-Fuel 1.700 kilometer rijden zonder te tanken.


Meer lezen over: , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.