Interreg-truck met hoogwaardigheidsbekleders
Een dooddoener of niet? Want uiteraard gaan ook daar elektrische vrachtwagens rijden. Maar dit is zeker interessant. Het gaat om een project van Interreg. Voluit is dat Interreg Community Initiative, dat de grenzen binnen Europa verder moet doen vervagen.

Eén van de manieren waarop dat kan worden bereikt is door de inzet van elektrische vrachtwagens. Die zullen gaan rijden tussen Venlo en Duisburg, niet geheel toevallig zijn daar de nodige logistieke centra te vinden. Uiteraard is dit geen langeafstandswerk, opdat het rijbereik niet al te zeer op de proef wordt gesteld gaat het om ritten van maximaal 150 kilometer.

De vrachtwagens worden geleverd door Framo. Een Duitse partij die is gespecialiseerd in elektrische vrachtwagens. Een pre-productieversie is inmiddels klaar. Het gaat om een 44 tons trekker, waarmee ultrasnelladen mogelijk is. In de loop van 2019 worden de eerste zeven vrachtwagens in gebruik genomen. Dan moet het ook mogelijk zijn om langs de route te kunnen snelladen. Dat zal een steeds gebruikelijker beeld worden, een vrachtwagen bij een snellader.

Verder wordt er door verschillende bedrijven uit de regio gewerkt aan het efficiënter maken van het transport, nieuwe logistieke modellen moeten leiden tot een betere bezettingsgraad. Met andere woorden, de trailers moeten te allen tijde zo vol als mogelijk zijn.

Foto: hoogwaardigheidsbekleders bij Interreg-truck


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.