Barry James, hoofd Technologie bij Romax, vindt dat het voorstel van de Europese Unie om de nieuwe CO2-limieten voor personenauto’s uit te stellen van 2020 naar 2024 geen excuus is voor de auto-industrie om hun bestaande CO2-doel te negeren.

In plaats daarvan zou het uitstel gezien moeten worden als een roep tot actie voor organisaties om te investeren in onderzoek en ontwikkeling om innovatie vooruit te helpen.

Ministers van Milieu hebben ingestemd met een herziening van de beslissing om vanaf 2020 een limiet in te stellen van 95 gram CO2 per kilometer voor een nieuwe auto. Vanwege druk uitgeoefend door de Duitse overheid is gaat deze eis nu gelden voor 80 procent van de auto’s in 2020, en pas in 2024 voor alle auto’s.

James geeft aan dat, hoewel deze beslissing heeft geleidt tot discussies, autofabrikanten niet ontmoedigd mogen raken om hun bestaande CO2-doel te bereiken en te streven naar innovatie op het gebied van CO2-reductie.

The revised ruling has certainly sparked much deliberation within the automotive industry as well as the wider community, especially those concerned that the move has been perceived to weaken the original limits set by the EU. Amongst all the discussion, it’s imperative that car manufacturers don’t lose sight of the original goals – to drive innovation through new technologies that deliver more efficient and less polluting cars.

The concern is that by pushing back the deadline, so goes with it the continued investment in R&D to drive energy efficiency, with manufacturers instead prioritising other areas of development. This is something we don’t actually believe will happen, largely due to the investment from UK government and key associations which have campaigned tirelessly to establish an infrastructure that supports the growth and investment in low-carbon and electronic vehicle investment.

An example of which can be seen from major original equipment manufacturers (OEMs), led by some of the industry’s biggest car giants. These organisations are investing in R&D in order to optimise the design process and the fallout of which is seeing them developing low carbon electro-mechanical drivelines and vehicle technologies in order to address consumer demands while meeting these requirements of the EU.

The key to this is ensuring that despite the delay, innovation and R&D are still key drivers. In doing so we believe results can be achieved faster with greater accuracy, ultimately achieving the end goal of ensuring limits on carbon emissions are met.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.