Nissan Leaf e+
De Nissan Leaf behoort tot de meestverkochte elektrische auto’s. Door de komst van de Leaf e+ lijkt meer succes gegarandeerd.

Het is een van de eerste vragen die wordt gesteld aan eenieder die komt voorrijden met een elektrische auto, “hoe ver komt ‘ie”. Dat is niet geheel ten onrechte. Want vooral in de beginjaren van de elektrische auto schortte het nogal aan rijbereik, veel meer dan 100 kilometer rijden was niet mogelijk. Dat is rap veranderd. Inmiddels is het rijbereik van de gemiddelde ev aardig ruim.

De huidige Nissan Leaf is goed voor 270 km (WLTP-norm), wanneer het accupakket van 40 kWh volledig is opgeladen. Maar dit jaar wordt de Leaf e+ aan het modelaanbod toegevoegd. Die auto heeft een accupakket van 62 kWh, waarmee de Leaf 385 km (WLTP-norm) ver kan rijden. Voor veel mensen komt de dagelijkse zoektocht naar een vrij laadpunt tot een einde. Het is trouwens niet onmiddellijk duidelijk of het accupakket actief wordt gekoeld. Behalve meer rijbereik heeft de Leaf e+ ook meer vermogen, dat komt nu uit op 160 kW (217 pk).

Modeljaar 2019 brengt ook een vernieuwd 8-inch infotainmentsysteem met extra connectiviteitsfuncties, waarbij vanzelfsprekend een navigatiesysteem hoort. Ook is er app, de NissanConnect EV app.

De verkoop van de nieuwe uitvoering van de Leaf start in juni. Uiteraard hoopt Nissan dat de titel van bestverkochte elektrische auto van Europa kan worden geprolongeerd. Meer over de Nissan Leaf e+ is HIER te lezen op Autoblog.


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Dagelijkse zoektocht naar een laadpaal? Hoeveel rijbereik hebben we eigenlijk nodig voordat ingezien wordt dat we er eigenlijk allang zijn? (Wow zomaar een poëtische inval zo op dit late uur).

Vol vertrekken is altijd beter. Maar dat wordt steeds minder relevant, met ~ 60 kWh kan er worden gereden als ware het een auto op benzine of diesel. Eén keer per week tanken.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.