Dankzij een samenwerking tussen Nissan en de Franse spoorwegmaatschappij SNCF, kunnen bestuurders van de Nissan LEAF hun auto meenemen op vakantie zonder zich zorgen te hoeven maken over range, tolwegen of vakantiefiles.

De speciale EV-samenwerking met SNCF’s autotreinservice betekend dat eigenaren hun Nissan LEAF naar het Bercy treinstation in Parijs kunnen rijden, waar hun auto volledig wordt opgeladen aan de Nissan snellader alvorens deze op de trein wordt gereden voor een reis naar het zuiden. Pierre Boutin, Managing Director Nissan France, zei:

De autotreinservice is een perfecte stressvrije manier om Frankrijk en de rest van Europa te zien. Niet alleen worden tolwegen en vakantieverkeer omzeild, maar er kan ook worden genoten van de voordelen van een comfortabele en snelle reis op de TGV. Onze samenwerking met SNCF geeft mensen niet alleen de vrijheid om hun geliefde Nissan LEAF mee te nemen op vakantie, maar heeft ook het potentieel om de toekomstige manier van reizen naar vakantiebestemmingen te veranderen. Met een pan-Europees netwerk van snelladers die gratis laden bieden voor aanvangt van elke reis, zijn de mogelijkheden voor duurzame vakanties oneindig.

LEAF-eigenaren die gebruik maken van de SNCF autotrein hebben recht op een geheel gratis retourkaartje voor de auto en krijgen 30 procent korting op alle andere SNCF reizen. Het gratis volledig opladen van de batterij wordt ook aangeboden aan gebruikers van de dienst. De laadpaal, aangeboden door Nissan, is onderdeel van het netwerk van 40 snelladers in Frankrijk en 400 pan-Europese locaties.

Een retourkaartje voor de TGV reis tussen Parijs en Nice kost voor een familie van vier rond de 235 euro (inclusief korting) met gratis transport voor de auto. Een enkele reis duurt ongeveer zes uur. Om dezelfde reis met een gewone dieselauto af te leggen kost de familie ongeveer 350 euro (200 euro voor de brandstof, 150 euro aan tol) en duurt ongeveer negen uur in beide richtingen; een verschil van 115 euro en drie uur.

Eenmaal in het zuiden aangekomen kan er gewoon worden geladen bij een van de 10 snelladers die al zijn geïnstalleerd in het gebied, bij Nissan dealers of in steden zoals St Remy de Provence en Avignon. Bestuurders die gebruik maken van de autoroute kunnen hun EV laden bij alle AVIA tankstations aan de A8.

De autotreinservice verbindt Parijs met een aantal Europese bestemmingen waaronder Nice, Genève, Avignon, Biarritz, Marseille, Tarbes, Narbonne, St Raphael, Toulon en Toulouse. Van hieruit kunt u per trein doorreizen naar o.a. Alessandria en Livorno in Italië, Düsseldorf in Duitsland en ’s Hertogenbosch in Nederland.

Bekijk HIER hoe een Nissan LEAF met de TGV reist.


Meer lezen over: , , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

200 euro voor brandstof, wacht even.

Volgens Google Maps is Parijs-Nice 931 kilometer. Laat ons er 1000 van maken.

Een dieselauto die 6 liter per 100 km verbruikt (1 op 17) op de snelweg is toch niet zo bijzonder, wel? €1,50 per liter diesel is ook niet bijzonder goedkoop bij mijn weten.

Dan kost 100 kilometer 6 x 1,50 = 9 euro. 1000 kilometer bijgevolg 90 euro.

Hoe komen jullie bij 200 euro?

Aha! Retourkaartje ;)da’s best een goedkoop TGV-ticket dan.

Volgend jaar komt er zeker een EV met range van 1 000 km. Zonder trein.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.