In Japan heeft Nissan de update van de Leaf uitgebracht. De belangrijkste wijziging moet onderhuids worden gezocht: de actieradius is namelijk toegenomen tot 228 kilometer. De huidige Leaf heeft volgens de toegepaste JC08-testcyclus nog een range van 200 kilometer.

Goedkopere basisversie
sinds zijn introductie in december 2010 zijn er een goede 43.000 Leafs verkocht. Om de verkopen een boost te geven komt de Leaf nu niet alleen met een grotere range, er wordt ook een instapmodel aan de line-up toegevoegd. Deze S-versie, zoals hij in Japan wordt aangeduid, komt met wieldoppen in plaats van lichtmetalen velgen, halogeenlampen in plaats van LED-verlichting en een zwart basisinterieur. Of en wanneer de basisversie naar Nederland komt is nog niet bekend.

Beter sturen
Naast het vergroten van de bagageruimte door het verplaatsen van een inwendige oplader, werd het gewicht van de elektromotor omlaag gebracht door deze te integreren met de AC/DC-omvormer. Hierdoor daalde het gewicht met 10 procent. Een verbeterde batterijmodule brengt de total besparing om een winst van 77 kg. Ook moet de stroomrespons zijn toegenomen en heeft Nissan het bochtengedrag verbeterd, evenals de stuurrespons.

De overige aanpassingen zijn:

– Optionele lederen bekleding
– BOSE® Energy Efficient-geluidssysteem
– Around View Monitor (parkeerhulp)
– Verbeterde regeneratief remsysteem
– Energiezuinig warmtesysteem
– Nieuwe kleuren: Dark Metal Gray, Brilliant White Pearl en White
– nieuwe 16- en 17-inch lichtmetalen velgen

Nieuwe Nissan Leaf - de velgen

Een afbeelding van de Nissan Leaf S. Te herkennen aan de stalen velgen met wieldoppen en halogeenkoplampen.

Nissan Leaf S

Bekijk HIER de introductievideo van de Japanse Leaf-upgrades.


Meer lezen over: , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

ach als ze alleen maar de actieradius verhogen en dit euvel verhelpen, is het voor mij al goed genoeg 😉

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.