Het beste dat de Chinese ev-bouwer heeft te bieden, dat spreekt vanzelf.

De Nio ET7 is een grote, luxe sedan die vanzelfsprekend de concurrentie zoekt met de Tesla’s, Lucids en Lightyears van deze wereld. Een aardig boeiende krachtmeting. Het is een auto van het formaat Model S. De Nio ET7 is een ranke auto met een keurig, maar toch ook wat non-descript uiterlijk. Overigens wel met wat eigen kenmerken, zoals de staande, driehoekige verlichtingselementen aan de voorzijde. Uiterst modieus en onontbeerlijk is de doorgetrokken lichtstrip aan de achterzijde.

Qua prestatiepotentieel is er zeer weinig reden tot klagen. De tweemotorige aandrijflijn is goed voor 480 kW (654 pk) en het koppel bedraagt liefst 850 Nm. De aerodynamica is op orde, de cW-waarde bedraagt 0,23. Er is keuze uit drie verschillende accucapaciteiten; 70 kilowattuur, 100 kilowattuur en 150 kilowattuur, met respectievelijk 500 kilometer, 700 kilometer en 1.000 kilometer.

Uiteraard wordt zowel de bestuurder als iedere andere inzittende in de watten gelegd. Het interieur is luxueus en ter bevordering van de gezelligheid is sfeerverlichting aanwezig, ook wordt het binnenste opgeluisterd door gebruik van rotan. Om in alle rust optimaal te kunnen genieten van de eigen muziek, zijn liefst 23 speakers geplaatst.

Nio gaat prat op de ongeĆ«venaarde zelfrijdende vaardigheden van zijn voertuigen, de Nio ET7 is een technologisch hoogstandje; aanwezig zijn 33 sensoren, een lidar-radar met groot bereik, 11 hogeresolutiecamera’s, een systeem dat waakt over de gedragingen van de bestuurder, 5 kortegolfradars, 12 ultrasone sensoren, locatiebepalingssysemen met hoge precisie en v2x.

De levering van de Nio ET7 gaat van start in China, in 2022.


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.