IDS Concept
De Japanse autofabrikant overweegt een compleet nieuwe elektrische auto te ontwikkelen met een range extender.

Het platform wordt toegepast op een nieuw model en zal niet komen naar de Leaf. Dit zegt Yoshi Shimoida, chef van de elektrische afdeling bij Nissan tegenover Motoring. Ook zal de auto niet op een bestaand chassis worden gebouwd. We praten hier over een compleet nieuwe setup.

Nissan slaat hier een andere weg in dan de meeste autofabrikanten. Waar merken als Tesla vol inzetten op het vergroten van de range, wil Nissan zich focussen op een range extender. We zagen het al eerder dit jaar bij de Leaf en ook BMW doet het met de i3 REx. Qua looks is het nog gissen hoe de nieuwe Nissan eruit zal zien. Wellicht dat de hierboven afgebeelde IDS Concept een voorproefje is van wat komen zal?


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Als er een range extender in zit is het toch geen elektrische auto? Onnodige tussenstap lijkt mij

Zucht. Ze kunnen het niet, een EV met fatsoenlijke range bouwen en dus vrotten ze er maar weer een half bakken oplossing in (range-extender).

Hou toch op met die shit. Doe het goed of doe het niet. Maar doe het niet half.
BMW (i3 + RE), Chevrolet (Volt), Toybota Prius, allemaal half werk.

@fijnkonijn en @ fit4fun
Vooropgesteld, een elektrische auto lijkt me echt wel fijn. Maar ik heb dat ding voor meer nodig dan alleen mijn woon werk verkeer. Ik snap best dat er mensen zijn wiens hele leven zich alleen maar afspeelt in de stad. Maar voor mijn automobiele leven, daar heb ik bereik voor nodig.
Tesla biedt voldoende bereik voor 49 weken per jaar. Ik zou er mee kunnen leven om voor de zomervakantie een auto te huren. Maar al het andere elektrische op de markt biedt voor mij zelfs onvoldoende bereik voor een retourtje naar oma. En aangezien de meeste mensen hun auto niet door de werkgever en de belastingdienst laten financieren (Tesla) maar die investering zelf moeten ophoesten, is de prijs van het ding absoluut een factor. Natuurlijk, ook een Leaf zou best 400 km elektrisch bereik kunnen krijgen. Maar een compact middenklassertje waar je nog een € 15k achteraan moet gooien voor voldoende accu capaciteit, gaat echt niet verkopen! Een range extedertje voor €3 á 3,5k is dan zo gek nog niet…

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.