Detroit Electric logo
Detroit Electric presenteerde deze week een nieuw logo, merkidentiteit en huisstijlkleuren. Dit in aanloop naar de introductie van de volledig elektrisch aangedreven sportwagen SP:01. Tevens biedt men een teaservideo van het design van de SP:01.

De nieuwe huisstijl en het logo zijn de meest recente wapenfeiten binnen de marketingstrategie van Detroit Electric en volgen op het succesvol testen van het prototype van de SP:01 afgelopen zomer, voordat de verkoop van start gaat.

Het gemoderniseerde logo van Detroit Electric reflecteert de pioniersrol van het merk en de kracht van elektrische aandrijving. Het is een zorgvuldige evolutie van het originele ronde logo, en bevat de kleuren blauw en wit die nu ook in de huisstijl te zien zijn. Het art deco-karakter van de originele styling is ook in het nieuwe logo verwerkt. Het blauwwitte logo zal prominent op de toekomstige, volledig elektrisch aangedreven modellen van Detroit Electric te vinden zijn en maakt natuurlijk deel uit van alle communicatiemiddelen van het merk.

De keuze van het nieuwe kleurenpalet met blauw en wit als thema refereert aan Detroit Electrics positionering als fabrikant van volledig elektrische auto’s. Blauw staat voor energie en modern, en is bovendien de kleur die ontstaat in een onweerswolk waar geïoniseerde zuurstofatomen een ‘elektrisch’ blauw lichteffect geven. Wit staat voor eenvoud en puur, en contrasteert bovendien fraai met blauw.

Albert Lam, algemeen directeur van Detroit Electric, is trots op de nieuwe identiteit van het merk. “De nieuwe, creatieve richting staat voor de passie van Detroit Electric: premium producten ontwikkelen met de nadruk op design. We verliezen daarbij de geschiedenis van het merk Detroit Electric natuurlijk niet uit het oog. Sterker nog, we borduren voort op de kernwaarden van het merk door innovatie, ontwikkeling en prestaties centraal te stellen. De nieuwe merkidentiteit sluit aan bij dat beeld en benadrukt dat we klaar zijn voor de dynamische markt van vandaag, met op de achtergrond de magie en historie die hoort bij het authentieke Detroit Electric.

Om de nieuwe huisstijl meteen stevig neer te zetten, presenteert Detroit Electric een teaservideo die al iets laat zien van de SP:01 sportwagen die het merk binnenkort introduceert. De video is geïnspireerd op de kernwaarde ‘Pure Electric Performance’ van Detroit Electric en toont het ontstaan van de SP:01 vanuit een elektrische vonk. Die vonk verbeeldt de wedergeboorte van Detroit Electric en groeit in de video uit tot een onweersstorm vol elektrische energie, waarin het ontwerp ontstaat van de buitenkant van Detroit Electrics eerste productieauto.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Zijn ze serieus nog trots op dat logo ook? Oké, als dat een maatstaf is voor hoe hoog men daar de lat legt… hoop het niet voor ze.

ze komen met 3 elektrische modellen in 2015 !!!
w.o. ook een sedan/mpv

Nieuw logo, nu nog een nieuwe auto. Die Lotus rebadge… hmmm, ik vraag me af hoe lang dat nog houdbaar is…

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.