CO2
Volgens een onderzoek van Goodyear zien een derde van de Nederlandse automobilisten striktere regelgeving rondom CO2-standaarden wel zitten.

Een derde (34,20%) van de Nederlandse automobilisten vindt een doorgedreven regelgeving op het vlak van CO2-uitstoot cruciaal. Dat blijkt uit een enquête van bandenfabrikant Goodyear en jongerendenktank ThinkYoung onder 2.500 Europese jongeren, waaronder uit Nederland. Samen lanceren zij nu een nieuw initiatief: de “ThinkGoodMobility Challenge.” Via een studentenwedstrijd willen ze jongeren, ook in Nederland, uitdagen om hun beste ideeën over de mobiliteit van de toekomst op papier te zetten.

Nederlanders zijn heel wat minder bereidwillig dan de rest van West-Europa. In België ziet 45% striktere regelgeving zitten. Ook de Duitsers (51,5%) en de Fransen (46%) scoren hoger. Hoewel inwoners van grote Europese steden het meest geconfronteerd worden met de gevolgen van CO2-uitstoot, zijn zij minder grote voorstanders (34,9%) van extra overheidsinmenging op dat vlak dan inwoners van kleinere steden (48,9%) en dorpen (48,2%).

Alle ideeën worden gescreend door een onafhankelijke jury met afgevaardigden uit de automobielsector, academici en experts. Daarnaast zetelen er in de jury ook verantwoordelijken van Goodyear, ThinkYoung en WIRED magazine. De jury selecteert de twintig beste inzendingen. De top drie wordt voor een dag testdriver op de Goodyear testbaan en neemt volgend jaar deel aan het ThinkGoodMobility event met workshops. In het kader van de wedstrijd gaat Goodyear eveneens op zoek naar een geschikte kandidaat voor een stage van een half jaar in het EMEA innovatiecentrum van Goodyear in Luxemburg.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Ja dat was te verwachten, heel Nederland is ondertussen gehersenspoeld.

Je kan je tv nog niet aanzetten of je hebt een programma over het milieu, en hoe vreselijk die Co2’s zijn.

Vergeet niet dat aanschaf en de mogelijkheid om te mogen rijden in Nederland al veel duurder is dan omringende landen doordat de regels omtrend CO2 juist veel strenger zijn dan omringende landen. Hier rijd al ruim de helft met koffiemolens onder de motorkap van hun boodschappenwagentjes. In Duitsland is een VW Phaeton misschien wel goedkoper om op de oprit te mogen hebben dan een Renault Megane in Nederland.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.