Mitsubishi Outlander PHEV
De Mitsubishi Outlander PHEV. Ooit een lieveling bij alle zakelijke rijders op zoek naar een zo goedkoop mogelijke auto. Mét subsidie dus. Die tijd ligt achter ons. Toch is ook vernieuwde de Outlander PHEV een prima aanbod.

De plugin-hybride suv van Mitsubishi is verbeterd. Qua uiterlijkheden valt het mee. Vooral aan de voorzijde is de auto wat scherper vormgegeven, maar het vergt een kennersoog om de verschillen te zien. De techniek en daarmee de spaarzaamheid is er wel op vooruit gegaan. Zo is de auto nu voorzien van een verbrandingsmotor met een cilinderinhoud van 2.4 liter, voorheen was dit 2 liter. Het vermogen komt uit op een gerieflijke 176 kW (240 pk), dit was 149 kW (203 pk), bij een gelijkgebleven koppel van 300 Nm. De capaciteit van het accupakket is miniem vergroot van 12 kWh tot 13,8 kWh. In de categorie alle beetjes helpen, maar uiteraard komt de auto op louter elektrische kracht nu wel wat verder. Het elektrische rijbereik komt uit op 43,2 km volgens de WLTP-methode en 55 km volgens de NEDC-methode. Reken gemakshalve op een goede dertig kilometer, dat is een afstand die menigeen op een enkele rit slechts incidenteel overschrijdt. Met een knopdruk wordt de elektrische modus geselecteerd. De verbrandingsmotor komt dan niet in actie en de topsnelheid is afgeregeld op 135 km/u.

De Outlander PHEV is verkrijgbaar vanaf € 35.990. Voor dat geld wordt er een Pure-uitvoering geleverd waarin allerminst is beknibbeld op de uitrusting. De auto heeft vierwielaandrijving, klimaatregeling, lichtmetalen velgen, een multimediasysteem met aanraakscherm en cruise control. Uiteraard neemt de luxe per uitrustingsniveau toe. De Intense+ is het middelste niveau, voor een bedrag van € 42.490 zijn zaken als bi-ledkoplampen, stoel- en stuurverwarming, een elektrisch bediend schuifdak, een elektrische achterklep en een audiosysteem met negen speakers aanwezig. Voor een bedrag van € 50.990 wordt de duurste aangeschaft. De S-Edition is er voor al dan niet geveinsde de sportiviteit en enig uiterlijk vertoon, denk aan dark chrome 18 inch velgen, een dark chrome grille, maar ook Bilstein-schokdempers.

Het maakt niet direct uit welke uitvoering wordt gekozen, bij alle Outlander PHEV’s levert Mitsubishi tot en met mei 2019 een laadpas van NewMotion. Daarmee kan gratis kan worden geladen tot eind 2019. Dat is ouderwets goedkoop rijden wanneer er fanatiek wordt gestekkerd. Mocht er geen interesse zijn in de laadpas, dan is het ook mogelijk om te kiezen voor een NewMotion Home Standard-laadpunt. De vernieuwde Outlander is per direct verkrijgbaar.

Qua prijs is de auto overigens mooi gepositioneerd tussen de plugin-varianten van de Toyota Prius en de Hyundai Ioniq, hoewel die twee concurrenten wat meer zijn gericht op pure zuinigheid en wat minder op veelzijdigheid.

Mitsubishi Outlander PHEV achter

Mitsubishi Outlander PHEV interieur


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.