Voor fabrikanten van elektrische voertuigen is het niet alleen van belang om de range van accupakketten omhoog te krijgen zonder dat dit een enorme aanslag op de laadtijd pleegt, ook gewichtsbesparing zal bij velen hoog op de agenda staan. het verminderen van kilo’s is immers een manier om de efficienty van een EV te vergroten. Mitsubishi heeft aangekondigd dat ze een elektromotor hebben ontwikkeld die kleiner en lichter is dan de rest.

De motor met een permanente magneet -hierboven afgebeeld- heeft een ingebouwde omvormer op basis van siliciumcarbide (SiC). Door de toegepaste techniek is de motor de helft van het formaat van vergelijkbare motoren, en daardoor vanzelfsprekend een stuk lichter. Tegenwoordig gebruikt Mitsubishi nog elektromotoren zonder ingebouwde omvormer, waardoor de gehele aandrijfunit meer ruimte in beslag neemt. Dit nieuwe motorontwerp zou dus ruimte kunnen besparen wat de interieurruimte weer ten goede komt.

Het is nog niet bekend in welk model de nieuwe elektromotor van Mitsubishi zal debuteren.


Meer lezen over: ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

En wat voor een motor is het dan precies? PMSM? of een DC motor met permanente magneten?

@0725414: Ik neem aan dat het hier om een synchroon-motor gaat. Dit type wordt namelijk ook toegepast in de i-MiEV. Verder is dit type motor ook beter geschikt om te gebruiken als generator.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.