Vorige week werd bekend dat dat er dit jaar 7.000 Mitsubishi Outlander PHEV’s naar Nederland komen. De overige 3.500 stuks die voor 2013 in de boeken stonden, worden doorgeschoven naar 2014, en dus naar een bijtellingstarief van 7%. Klanten die levering in 2013 gegarandeerd hadden gekregen kunnen de SUV nu afbestellen.

Bovenstaande hebben wij vernomen van één van onze lezers, die net als 3.500 anderen achter het net vist voor 2013. Zijn dealer heeft hem de keuze gegeven zijn auto af te bestellen, iets dat onvermijdelijk is gezien de eerder afgegeven garantie. Een brief met de uitgesproken garantie staat HIER.

Tegen ons heeft de importeur altijd verklaard geen garantie, maar een leverindicatie af te geven, maar kennelijk is dit vanaf een bepaald tijdstip zo gegaan.

De vraag die zich wellicht bij de overige 3.499 bestellers opdringt, is of dit een precedent schept. Dit lijkt ons niet het geval, zoals ook in het laatste artikel beschreven staat is dit tussen de dealer en de klant, de importeur heeft hier weinig mee te maken. Het zal er dus van af hangen onder welke voorwaarden er een contract is getekend.


Meer lezen over: , , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Wij hadden er drie besteld. Eerst bij Stekelenburg in Nieuwegein, maar die kwam maar niet door met de papieren, terwijl de tijd toen al drong. Dus naar Driessen in Utrecht gegaan, op 2 maart ondertekend, naar nu blijkt 2 dagen te laat. Balen.

@tezla: dus nu krijgen jullie er geen meer? Was ’t vooral een centenkwestie zeker? Het lijkt in ieder geval niet op dat jullie zulke groene rakkers zijn. 7% is voor een statement toch nog geen geld? 😛

Voor een ondernemer is geld zeker belangrijk. Maar ik investeer wel in zonnepanelen en laadpalen. Maar je leest het niet goed, ik heb nog niks afbesteld en ik krijg zelf een Tesla, wel op tijd. Overigens zou ik ook een UP kunnen rijden als het me echt om het geld te doen was.

@tezla: Klopt, nu ik je eerste bericht nog eens lees, was mijn conclusie iets te voorbarig. Excuse moi :).
Ben trouwens wel een klein beetje jaloers op de Model S hoor.
Wat betreft die UP. Als je niets anders te vervoeren hebt dan jezelf en een aktetas, dan kan dat, anders zou ik toch verder kijken. Dan maar iets meer kosten maken.

@Crosscabouter: die UP komt er trouwens wel voor onze medewerkers. Uiteraard goed bestikkerd. Ik snap niet dat bedrijven leaseauto’s aan hun werknemers ter beschikking stellen, maat er geen reclame op zetten 🙂

@tezla: Dat mocht niet altijd van de leasemaatschappijen. Ik weet niet hoe dat nu zit.

@tezla: Als je medewerkers hebt met een sportieve rijstijl, kun je wachten op telefoontjes van moraalridders die jou medewerkers gespot hebben met 10 km harder dan toegestaan, of een koffiebekertje wat uit het raam is gegooid (gebeurd echt weet ik uit ervaring).
Niet echt positieve reclame in dat geval dus.

Zelf heb ik er eentje op 15 maart besteld. Ik heb collega’s die de auto bij een leasemaatschappij hebben besteld en later dan dat ik er eentje gekocht hebt. Hoogstwaarschijnlijk zullen zij wel kunnnen beschikken over deze auto omdat de Leasemaatschappijen uiteraard voorrang krijgen bij Mitsibushi Nederland. Deze auto’s zijn uiteraard voor de vertegenwoordiger die de auto specifiek gaat rijden i.v.m de 0% bijtelling. En deze gewoon volplompt met benzine. Ik heb reeds een auto die geschikt is voor de grote aanhangwagen en een Hybride had wel een oplossing geweest voor storingsbezoek in de binnnesteden. Ik hou u op de hoogte als de collega’s toch die outlander phev’s krijgen. We wachten uiteraard met spanning af of er nog een kansje inzit dat er meer geleverd worden. Waarom wij hem niet in 2014 afnemen. Eigenlijk heb ik daar 2 redenen voor. De auto is vrij duur in aanschaf(afgezien van de subsidies) maar toch is het dan voor 2014 7% over 54.000,00 euro
Als je dan een normale auto koopt van rond de 24.000 euro en in een schaal zit van 14 of 20% maakt dat niet veel uit. Daarnaast wat wordt die 7% in 2015 misschien wel 12% dan is het ineens niet aantrekkelijk, ook gezien de verwachte lage restwaardes van hybrideauto’s na 5 jaar.
De 2de reden zijn de terugroepacties, Als je dan toch tot volgend jaar moet wachtem kan je toch beter even de kat uit de boom kijken en wachten tot alle foutjes uit de hybride auto is gehaald of je moet toch al bij de vrijwillige brandweer zitten dan maakt het niet uit.
Overigens vind ik de bekendmaking van Mitsubishi Nederland zeer beneden peil, er zijn mensen die hun auto reeds hebben ingeruild en er zijn zelfs mensen die al een laadpaal voor de deur hebben staan. grappig want daar mag je nieteens met een gewone auto parkeren.

Even terugkomend op mijn vorige bericht als je de auto volgend jaar koopt op 7% of 8% dan geldt dat percentage voor 5 jaar dus valt toch nog wle mee ongeveer 150 / 185 euro per maand netto. Als je niet beter weet dan is dat goed maar meet 0 in je achter hoofd is het even schakelen.

Eigenlijk snap ik dat 0%, 7% geneuzel niet echt, voor een werkgever is het helemaal niet interessant, en nog vreemd ook.

Als je een baan hebt waarbij je een lease auto mag uitzoeken van €55.000 (mitsu) of €63.000 (v60) , dan heb je als werknemer waarschijnlijk al een heel aardig salaris (ik denk zo’n €6000,- +p/maand), waarbij €150,- per maand een lachertje is.

Dubbeltje op de eerste rang, heet dat toch, wel raar dat je net aan een dubbeltje kunt missen als er 6 ruggen in je kontzak zit,…

Het is vooral enorm voordelig voor ondernemers die de auto voor hun eigen bedrijf rijden. Ook bij 2014 levering en 7% bijtelling en de verdere fiscale voordelen. Als je het besparen van in totaal zo’n 700 euro netto per maand geneuzel vindt (kan je denk ik een leuke auto ‘erbij’ voor rijden) vind ik dat prima hoor. Voor heel veel mensen wel een reden om zo’n auto aan te schaffen. Ook voor mij trouwens. Erik

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.