Het koddige, elektrische dwergautootje rolt in de richting van het productiestadium.

Retro is nog altijd niet uit de mode. Teruggrijpen op een glorieus verleden wakkert blijkbaar zoiets als koopwoede aan. De Renault 5 en Fiat 500 zijn treffende voorbeelden. Kleiner kan ook, dan kan naar deze Microlino worden uitgeweken, die onmiskenbaar de BMW Isetta als voorbeeld heeft.

De Microlino bestaat al drie jaar, vorig jaar is die auto geëvolueerd tot Microlino 2.0. De laatste heeft een uiterlijk dat is bijgepunt en een stevigere basisstructuur. De eerste prototypes worden gebouwd, daarmee zal vanzelfsprekend worden getest. Voorserieauto’s komen in juni.

De officiële typegoedkeuring moet tegen het einde van de maand augustus een feit zijn en daarop kan de productie in september worden gestart. We zullen het zien als het moment daar is.

De voertuigcategorie is hoe dan ook een interessante. Personenwagens uit het A-segment sterven uit en daaronder ontstaat een nieuwe klasse, van Citroën Ami tot Carver, van Birò tot Renault Twizy. Met een topsnelheid die is beperkt tot 45 km/u of anders uitkomt op 80 km/u.


Meer lezen over: ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.