Mercedes
Grote woorden van de Duitse autofabrikant.

Mercedes CEO Dieter Zetsche gaat de komende jaren de strijd aan met Tesla en zegt in een interview met Bloomberg de Amerikaanse autofabrikant van de troon te stoten. De komende jaren wil Mercedes minstens 10 auto’s met een groene aandrijflijn op de markt brengen. In Parijs kreeg men een voorzetje. Daar toonde de Duitsers Generation EQ. Een nieuw label speciaal voor elektrische modellen van Mercedes. Het merk debuteerde het label te samen met een elektrische SUV.

Of Mercedes de grote woorden waar kan maken is afwachten. Tesla heeft op dit moment een voorsprong met de Model S, de Model X en later de Model 3. Bovendien zitten andere autofabrikanten ook niet stil. Volgens Zetsche is Tesla op dit moment de grootste concurrent als het gaat om het segment van de luxe elektrische auto’s. Mercedes’ doel is om deze titel van Tesla af te pakken.

Met dank aan Pascal voor de tip!


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Qua luchtvervuiling en het tegengaan van klimaatverandering heeft Mercedes blijkbaar geen doelen. Alleen het “verslaan” van Tesla. Dan merk je al dat de arrogante top van dat bedrijf niets geeft om mens of milieu

Leuke woorden, maar dan moet je wel hints geven hoe je dat wil doen. Meer range? Betere auto pilot? Goedkoper? Zelf ook superchargers neer gaan zetten? Alleen een filmpje van een leuke uitziende auto is naar mijn idee niet genoeg. Ook vaag dat ze het verslaan noemen, er komen steeds meer elektrische auto’s op de markt die ze dan ook weer zouden moeten verslaan.

Haha, heerlijke duitse arrogantie. Arschlöcher. Tesla heeft al gewonnen domme grootmuil. Hun missie is al geslaagd.

Tesla heeft de “klassieke” Automobielindustrie al verslagen door ze te dwingen iets te doen wat ze helemaal niet willen, namelijk EV’s maken.

Dit is waar het Tesla om te doen was: De grootmuilen dwingen van die fossiele rommel af te stappen. Het publiek wil EV’s (waarom staan er anders gekkies in de rij voor Tesla stores om een auto te bestellen en zijn er al dik 400.000 bestellingen).

Het enige wat Tesla nu moet doen is overleven en zoveel sales wegkapen bij die grootmuilen, waarmee ze ze dusdanig pijn doen op de lange termijn, dat managers op het matje geroepen worden met de vraag “waarom hebben wij dat niet”.

Deutsche Dickköpfe…

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.