Mercedes zal de nieuwe S500 ook als plug-in hybride op de markt brengen. De eerste beelden voor de patentaanvraag laten een aantal veranderingen zien ten opzichte van de gewone S-Klasse.

Zo zien we een nieuwe grille met dubbele bladen. Onder het rechter achterlicht zit een klepje voor de laadstekker. De uitlaten zijn rechthoekig, net als op de AMG versie. Deze auto moet niet voor niets de AMG onder de hybrides worden, al dan niet in naam (de badge ontbreekt nog).

In het vooronder ligt een 306 pk’s en 370 Nm’s tellende 3,5-liter V6 uit de S400 Hybrid, bijgestaan door een elektromotor met 109 pk in plaats van de 27 pk uit het kleinere broertje. Omdat het hybride vlaggenschip zich ook volledig elektrisch kan voortbewegen, zou het verbruik in de zogenaamde “gemengde cyclus” ongeveer tussen de 3 en 4 liter per 100 kilometer komen te liggen; niet slecht voor zo’n grote zakensedan.

De S500 Hybrid Plus zal als lange en korte versie worden verkocht voor nog geen 100.000 euro (Duitse prijs).


Meer lezen over: , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Apart. Dat V6 blok levert rond de 285 Nm en dat kleine 27 pk elektromotortje rond de 120 Nm. Totaal meer dan deze AMG Hybride.

370 Nm gecombineerd met een veel sterkere elektromotor en de afkorting AMG klinkt dan als een beetje weinig.

@rotarypowah: De Hybrid Plus krijgt voor zover ik weet geen AMG-badge op de kont. Het is slechts een vergelijking, omdat dit de topversie van de S-Klasse hybrides moet worden. Desondanks is 370 Nm inderdaad een beetje teleurstellend.

Edit: Ehm, nee, die koppel komt uit de benzinemotor. De trekkracht van de elektromotor moet daar nog bij komen.

-edit: dank u, is inmiddels gefixt-

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.