Er wordt vol ingezet op elektrische aandrijflijnen, Mercedes-Benz maakt geen halfhartige keuzes.

De busjesdivisie is ook bekend onder de naam Mercedes-Benz Vans en zal de elektrificatie op een hoger tempo doorlopen.

Een nieuw platform wordt ontworpen, het gaat om het Electric Versatility Platform dat speciaal voor grote bestelwagens is bedoeld. Het platform, dat bestaat uit drie modules, zal worden gebruikt voor de volgende versie van de Mercedes Sprinter. Het grote voordeel is de schaalbaarheid, zodat het platform kan worden gebruikt voor busjes met verschillende lengtematen en met iedere denkbare opbouw.

Er wordt een investering van 350 miljoen euro gedaan in het platform. Zodat de Duitse autobouwer met een aanzienlijke geschiedenis nieuwkomers als Rivian en Arrival de baas kan.

De huidige Mercedes-Benz eSprinter is volledig elektrisch, maar dit heeft wat middelmatige specificaties en is daardoor niet voor iedereen even geschikt.

Beeld: verbeelding van de Mercedes-Benz eSprinter


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Of topic, maar wordt het niet eens tijd om Autoblog en Groen7 één te maken? Een E.V. is inmiddels al gewoon mainstream toch? Binnen vijf jaar is de verwachting dat het aantal nieuwe ICE modellen sowieso zal afnemen… Just saying 🙂

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.