Pochen met inches; kwantiteit boven kwaliteit?

Ordinair, zinvol, onmisbaar, show. Een groot schermoppervlak in een nieuwe auto. Tesla heeft de toon gezet en alle merken volgen. Eigenlijk is het heel eenvoudig, alle informatie dient van een scherm te worden afgelezen. De tijd van ouderwetse meters is zo langzamerhand wel verdwenen, de laatste elektrische auto’s die niet angstvallig modern zijn is de drieling bestaande uit de Seat Mii Electric, Skoda Citigo e iV en VW e-Up.

Terug naar Mercedes-Benz, dat het MBUX Hyperscreen presenteert. Waarbij MBUX op de gebruikersschil duidt en hyper een eigenschap is van het scherm. Ook de gemiddelde duurdere Mercedes-Benz krijgt een scherm dat de gehele breedte van de auto bestrijkt. Zoals de Honda e, maar dan groter en aanweziger. Eén van de auto’s waarin het nieuwe scherm prijkt is de volledig elektrische Mercedes-Benz EQS, de elektrische S-klasse zogezegd.

Het totale schermoppervlak is 2.432,11 cm2. De passagier heeft een eigen deel van het scherm, om vrijelijk op te pielen. Er wordt gebruik gemaakt van 8 CPU’s en er is 24 GB RAM-geheugen beschikbaar.

Het Mercedes-besturingssysteem is tot in het uiterste dienstbaar, of opdringerig, zo wordt bijvoorbeeld voorgesteld om een bepaalde contactpersoon te bellen als dat wekelijks op hetzelfde moment gebeurt, of wordt de suggestie gedaan om de stoelverwarming aan te zetten na inschakeling van de stuurverwarming als de bestuurder dat gewoon is.


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.