Mercedes S560e
Conservatisme ten top, of toch zeker niet het toonbeeld van gezonde ambitie. Want die plugin-hybrides kennen we nu wel eens. Het is de hoogste tijd dat ook de grote Duitse merken met overtuiging inzetten op elektrische aandrijving.

Jammer genoeg gebeurt dat laatste maar mondjesmaat. Het aantal volledig elektrische auto’s dat door de verschillende Duitse merken wordt gevoerd is, bij wijze van spreken, op de vingers van een hand te tellen. Intussen komen er vooral plugin-hybrides op de markt, of modellen met een 48 volt-technologie. Het helpt om de uitstoot omlaag te brengen en daar is ook gelijk alles mee gezegd. Het huidige tijdvak schreeuwt om andere oplossingen.

Desalniettemin heeft Mercedes aangekondigd dat 2019 het jaar van de plugin-hybride is. Auto’s waarmee volledig elektrisch niet veel meer dan 30 kilometer te rijden valt en in de nabije toekomst 80 kilometer. Dat is niet direct blij makend, aangezien opladen vrij traag gaat en zomaar enige uren in beslag neemt. Ook de uitlaat die schadelijke stoffen uitstoot is als vanouds aanwezig.

Vanaf 2020 wil Mercedes meer dan 20 plugins aanbieden. Daaronder de nieuwe Mercedes-Benz GLC en GLE, maar ook compacte modellen. Alles om toch zeker in theorie het verbruik zo ver mogelijk te drukken.

Totdat er een volledig elektrisch modeloffensief komt is de hoop dus gevestigd op het merk Smart, de Mercedes EQC en de volledig elektrische bestelwagens. (Via: handelsblatt.com)

Beeld: een Mercedes met een stekker, de S560e


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.