Om het elektrisch rijden nog beter toegankelijk te maken, wil BMW meerdere type EV’s op de markt brengen.

De twee elektrische auto’s van BMW, de i3 en i8, hebben een heel verschillende toepassing. De één is bedoeld als een handig stadsautootje, de andere is een stoere sportauto. Tussen deze twee bestaan veel mogelijke carrosserietypes die geëlektrificeerd kunnen worden, een kans die BMW niet onbenut zal laten.

Oliver Walter, project manager BMW i, vindt dat de i3 al een grote markt bestrijkt: “Hij heeft de afmetingen van een 1-serie, de ruimte binnenin van een 3-serie, en de kwaliteit en luxe van een 5-serie.” Toch is het zaak de concurrentie voor te blijven. De meeste fabrikanten bieden slechts één (PH)EV-model, en het kan nog wel een aantal jaar duren voordat hier meerdere modellen aan toegevoegd zullen worden, die dan ook nog eens even goed moeten verkopen.

Momenteel wordt er gewerkt aan het verlengen van het i3-platform. Het is nog niet bekend of deze zal worden verkocht als een lange wielbasis of als de i5, maar het lijkt aannemelijker dat deze typeaanduiding wordt gereserveerd voor een elektrische sedan à la de 5-serie. Ook wordt de MINI voorzien van alternatieve aandrijflijnen. Een elektrische versie ligt vanwege het stadse karakter voor de hand. (Via Plugin Cars)


Meer lezen over: , , , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Zeg BMW de eens gek, bouw een sportwagentje met de aandrijflijn van de i3. Een i2 of i4 dus.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.