Onder het toeziend oog van Takashi Yamanouchi, Voorzitter van de Raad van Bestuur en President en CEO van Mazda Motor Corporation en 500 gasten, waaronder medewerkers, andere executives en vakbondsbestuurders, rolde de eerste nieuwe Mazda6 van de band in de Hofu Plant in de naast Hiroshima gelegen provincie Yamaguchi. Het eerste model was een Sportbreak voor de Europese markt, voorzien van de 2.0 liter SKYACTIV-G benzinemotor.

i-ELOOP
De volledig nieuwe Mazda6 is het eerste model van Mazda dat is uitgerust met het innovatieve regeneratieve remsysteem i-ELOOP, dat remenergie omzet in elektriciteit. In plaats van accu’s, wordt de stroom opgeslagen in een condensator. Mazda is er in geslaagd in elke fase van de ontwikkeling van dit nieuwe model de ziel van het merk te verwerken, wat heeft geleid tot rijeigenschappen waarbij de auto gemakkelijk en vlot reageert op de instructies van de bestuurder maar ook tot een klasse, uitstraling, stijl, kwaliteit en comfort die men mag verwachten van een auto in het D-segment.

De nieuwe Mazda6 komt dit kalenderjaar nog op de markt in Europa en Japan, gevolgd door andere markten, waaronder de Verenigde Staten in het voorjaar van 2013. De verwachting is dat er per jaar ongeveer 120.000 eenheden van het nieuwe model in de Hofu Plant worden geproduceerd.

20% bijtelling
De Wereldpremière van de nieuwe Mazda6 vindt plaats op 29 augustus a.s. op de Autosalon van Moskou in de vorm van een sedan met Russische specificaties. De verwachting is dat de nieuwe Mazda6 Sportbreak al vanaf eind oktober in Nederland leverbaar is, onder meer als TS+ met Lease Pack, voorzien van de 2.0 liter SKYACTIV-G benzinemotor met 145 pk en aantrekkelijke 20 % zakelijke bijtelling. Prijzen zijn op dit moment nog niet bekend.


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

als de remenergie enkel gebruikt wordt voor randzaken in de auto, is het engergie aanbod dan niet groter dan de vraag in de meeste omstandigheden.

Een goed idee om de energie op te slaan in condensatoren, maar ik had toch liever gezien dat deze energie ook gebruikt kan worden om te accelereren.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.