Ook de Italiaanse bouwer van sportsedans, coupés en cabrio’s ontkomt niet aan de elektrificatie. Bij Maserati is men vast van plan om hier iets bijzonders van te maken.
Maserati GranTurismo

Het zijn juist de dure auto’s die als eerste elektrisch worden. Die stoten het meeste uit en de aanschafprijzen liggen behoorlijk hoog. Een klasse die het verdient om te voorzien van een allesbehalve goedkope elektrische aandrijflijn, verder is het explosieve acceleratieniveau zeer welkom voor een bouwer van sportieve auto’s.

Niet voor niets gaat ook Maserati overstag. De Italiaanse autoproducent komt eerst met een volledig elektrische GranTurismo en GranCabrio, een coupé en een cabrio. Het ziet ernaar uit dat in de toekomst meerdere aandrijflijnen aangeboden worden en niemand gelijk wordt verplicht om voor een Battery Electric Vehicle te kiezen. Momenteel heeft Maserati verschillende testauto’s met elektrische aandrijflijnen.

Het geluid is echter vooral van belang. Een Maserati moet goed klinken. Daarom wordt nu al, voordat ook maar enig detail over de ev’s van Maserati is onthuld, iets prijsgegeven van het geluid. Overigens is het een verplichting, dat een hedendaagse ev op lage snelheden hoorbaar is.

Hoe dat zou moeten klinken? Dat valt terug te luisteren:


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.