Hoogwaardig ontwikkelingswerk ligt hieraan ten grondslag.
Lucid Air

De Lucid Air is al jarenlang één van de beloftes van de ev-markt. Een beoogd concurrent van Tesla, met een imposante, want zeer krachtige aandrijflijn. De auto is voorlopig nog geen werkelijkheid, de ontwikkeling gaat voort. De huidige verwachting is dat de productieversie van de Lucid Air in april dit jaar officieel wordt gepresenteerd.

Voor het zo ver is druppelt er zo nu en dan wat nieuws binnen over de auto. De Lucid Air is een behoorlijk zware en grote auto die tegelijkertijd ook zeer efficiënt is, met dank aan hoogwaardig ontwikkelingswerk. Er is voor gekozen om de elektromotoren op een hoog voltage te laten werken, het gaat om een waarde die fors 400 volt uitkomt, vermoedelijk ongeveer 900 volt. Dat zorgt voor minder hitte en daardoor minder rendementsverlies.

Verder wordt ervoor gezorgd dat de aandrijflijn zo efficiënt mogelijk functioneert, maar ook dat de aerodynamica op orde is. De rolweerstand wordt zoveel mogelijk beperkt en er wordt voor gewaakt dat de remmen geen enkel sleepeffect hebben. Allemaal zaken die blijk geven van oog voor detail.

Dankzij dit alles zou de capaciteit van het accupakket beperkt kunnen blijven en is het rijbereik op snelwegtempo alsnog ongeveer 640 kilometer (400 mijl).

Peter Rowlinson is de ceo van Lucid Motors. Rowlinson was eerder hoofd ontwikkeling bij Lotus en hoofd ontwikkeling van de Tesla Model S. Het is dus een man met kennis van zaken, kennis die hopelijk snel wordt geëffectueerd en leidt tot productie van deze blijvend fonkelnieuwe ev. (Via: greencarreports.com)


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.