Lexus
De Japanse autofabrikant heeft het niet zo met de emissievrije auto’s.

Zeg je Lexus dan zeg je hybride. Van deze filosofie zal de autofabrikant voorlopig niet wijken. Op de Amerikaanse verkoopsite prijkt de slogan “Always Charged. Always Ready”. Daarmee deelt Lexus een sneer uit naar elektrische auto’s, die moeten pluggen om te laden. Een hybride auto is in theorie dus altijd geladen.

Toch komt de slogan niet overeen met het moederconcern. Toyota biedt immers plug-in hybride modellen zoals de Prius Plug-in Hybrid. Een goed doordachte oneliner is de tekst dus niet. In Europa zien Toyota en Lexus hun hybride verkopen toenemen. In West-Europa kiezen 41 procent van de klanten die een hybride auto kopen voor een model van één van de Japanse merken. Op het gebied van de volledige elektrische auto doet Renault juist goede zaken met de Zoe.


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Gevalletje “cognitieve dissonantie”: ze kunnen het niet (fatsoenlijke BEV maken) dus gaan ze BEV’s zitten afzeiken, tegelijkertijd wetende dat ze ouderwetse & inferieure technologie in huis hebben.

Hebben de meeste autofabrikanten last van overigens…

Toyota maakt niet alleen plug-ins, maar gaat dus nu ook volledig elektrische auto’s maken:
http://www.groen7.nl/nieuwe-aygo-mogelijk-volledig-elektrisch/
Dat is best wel een stap, aangezien ze “all-in” waren op waterstof. Nu is Honda echt nog het enige merk dat geen plug-ins heeft en alleen voor Waterstof gaat?

@pieterdebruijn: het duurt even voordat het kwartje valt, maar ze krijgen eindelijk door dat Waterstof een stom idee is (vooral het hele eco-systeem eromheen is een resource- en efficiency-drama).

Waterstof is/was een stuiptrekking. Gaat wel over.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.