De achterwielaangedreven Lexus GS 300h HYBRID is een sportsedan met 2,5-liter viercilinder benzinemotor en elektromotor, de auto heeft een CO2-emissie van minder dan 110 g/km. Dat betekent dat de Lexus GS 300h als enige benzineauto in zijn klasse in de voor de leaserijder lage bijtellingscategorie van 20% valt.

De nieuwe Lexus GS 300h beleeft vandaag zijn wereldpremière op de persdag van de Shanghai Motor Show (21-29 april). Met een brandstofverbruik van minder dan 5,0 l/100 km gemiddeld, is de nieuwe Lexus GS 300h in zijn klasse koploper op het gebied van efficiëntie.

Lexus voorziet de benzinemotor van de nieuwe GS 300h Hybrid van innovatieve D-4S-technologie. Al naar gelang het gewenste vermogen, vindt de inspuiting zowel in het inlaattraject als direct in de cilinder plaats. Hiermee is het feitelijk een direct én indirect injectiesysteem. Het gevolg is dat het vermogen over een breed toerenbereik beschikbaar is en de aandrijflijn een ongekende souplesse vertoont.

Primeur: twee hybride varianten voor één model
De nieuwe Lexus GS 300h versterkt het GS-aanbod dat in Nederland nu nog alleen uit de zeer potente GS 450h bestaat. De toevoeging van de GS 300h aan het programma zorgt voor een primeur: het is voor het eerst dat er voor een model gekozen kan worden tussen twee verschillende hybride aandrijflijnen.

Eind dit jaar bij de Lexus dealer
De nieuwe Lexus GS 300h wordt eind dit jaar bij de Nederlandse Lexus dealers verwacht. Specificaties en prijzen worden later bekend gemaakt.


Meer lezen over: , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.