Het gaat niet onmiddellijk om de Defender, het pas vernieuwde merkicoon.

Jaguar en Land Rover vormen samen het concern JLR. Ook daar is een aardige elektrificatiestrategie opgetuigd. Elektrische terreinwagens van Land Rover zijn er vanaf 2024, of eigenlijk zijn het tegenwoordig eerder suv’s. Modieuze voertuigen die alsnog een zekere onverzettelijkheid uitdrukken. De eerste twee zijn de Range Rover Evoque en de Land Rover Discovery Sport. Later volgt de Range Rover Velar.

Het platform dat wordt gebruikt is het EMA-platform. Dit is modulair en kan voor een veelvoud aan auto’s worden ingezet. Een vlakke vloer is telkens mogelijk en het gemiddelde verbruik komt uit op ongeveer 16 kWh/100 kilometer, wat naar verwachting een nogal gunstige voorspiegeling is. Eerder zijn weliswaar berichten langsgekomen dat lichtgewicht ev’s verschijnen bij Jaguar en Land Rover, die moeite lijkt niettemin maar nauwelijks van invloed op het totaalgewicht.

Voor plugin hybrides is er het MLA-platform, dat vanaf 2022 of 2023 gereed is. Hoe de toekomst van de Land Rover Defender eruit ziet, is onduidelijk. Het pas vernieuwde model is er overigens als plugin in de lange uitvoering en zal nog wel even meegaan. (Via: autocar.co.uk)

Beeld: een oude en een nieuwe Land Rover Defender, beide met verbrandingsmotor


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.