Op de Autoshow van Parijs heeft de baas van Lamborghini, CEO Stephan Winkelmann, medegedeeld dat zowel het topmodel Aventador als de Gallardo geen hybride-aandrijflijn zullen krijgen. Hiermee wijken ze duidelijk af van de elektrostrategie die Porsche en Ferrari inmiddels omarmen.

De door een V12 aangedreven Aventador is met bijna 4 ons CO2 per kilometer niet de meest zuinige. Lamborghini realiseert zich dit ook en kondigde onlangs een versie met start/stop en cilinderuitschakeling aan. Samen met de inzet op gewichtsbesparing denkt Lamborghini dat dit dé manier is voor de nabije toekomst om CO2 te besparen.

Het implementeren van een hybride-unit zou simpelweg te zwaar zijn, ook zouden de twee auto’s van Lamborghini daar geen ruimte voor bieden. Winkelmann: “There is no plug-in hybrid planned for the either the Lamborghini Gallardo or Aventador. Due to the size of the cars and due to the weight of the hybridisation it would be impossible for our cars to adopt this current technology. Firstly, it won’t fit, and secondly, it would reduce the their power-to-weight ratios by too much.”

Wie dus een supercar met elektro-invloeden opteert zal moeten wachten op de F70 van Ferrari, de P1 van McLaren of de 918 Spyder van Porsche.


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.