Het merk gaat nu alvast d strijd aan met de nieuwe Citroën Ami.

De populariteit van het openbaar vervoer is deze dagen om begrijpelijke redenen aanzienlijk geslonken. Velen zien uit naar een alternatief. De vertrouwde, eigen auto bijvoorbeeld. Maar wat nu als die er niet is?

Autorijden is duur. Het is dan om het even of er besloten wordt om te kopen of te leasen. Bovendien is de gemiddelde auto veel groter dan strikt noodzakelijk, omdat menigeen alleen op pad gaat. Er lijkt nu een klasse te ontstaan onder de reguliere personenauto. Die van de micro-auto’s. Er bestaat een herinterpretatie van de aloude Isetta, maar vooral de Citroën Ami behoort tot de geslaagde voorbeelden. De laatste heeft Kia het licht doen zien. De Koreaanse autobouwer, die behoorlijk daadkrachtig aan het elektrificeren is geslagen, wil ook zoiets.

Dat heeft Emilio Herrera, operationeel directeur van Kia Motors Europe, aan AutoExpress laten weten. Het gaat om klein, goedkoop en effectief vervoer voor de stedelijke omgeving. De micro-auto moet wereldwijd worden aangeboden, op een prijsniveau dat concurrerend is met het openbaar vervoer. Aanschaffen is geen noodzaak, omdat er ook kan worden gekozen voor een abonnementsstructuur.

Het is onbekend wanneer de kleinste Kia op de markt wordt gebracht. Bovenal verdient dit plan nadere uitwerking van Kia.

Beeld: dashboard van de Kia Imagine, een concept


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.