Zonder achterbank is de Kia e-Soul voor sommigen net wat praktischer.

Het vervoer van (veel) goederen, een elektrische aandrijflijn en een heel behoorlijk rijbereik is vooralsnog geen goede combinatie gebleken. De elektrische Sprinters en Masters van deze wereld scoren vrij matig als het op rijbereik aankomt. De Kia e-Soul voldoet wel aan het eisenpakket. De laadruimte is heel behoorlijk, maar een echt busje is het niet. Ook als de Kia e-Soul wordt vergeleken met de Renault Kangoo ZE houdt de laadruimte van de eerste niet over.

Niettemin is de Kia e-Soul een praktische auto, ook als busje. De karakteristiek vormgegeven ev heeft met dank aan de rechte achterkant wel degelijk een prima bruikbare binnenruimte. Normaal is de Kia e-Soul een vijfzitter, maar als Kia e-Soul Cargo ontleent de auto zijn bestaansrecht aan de laadruimte, waarvan van één kubieke meter beschikbaar is. Er wordt gezorgd voor een metalen, gecoate laadvloer. Sjorogen zijn aanwezig om de lading te zekeren. Ter bescherming van bestuurder en passagier is een scheidingsrek aanwezig. Het gaat om een conversiekit, wat betekent dat de achterbank terug ingebouwd kan worden als dat nodig is.

De auto voldoet niet aan de eisen voor grijs kenteken, dus het personenwagenkenteken blijft behouden. Niet iets om over te kniezen. Normaal gesproken is rijden op grijs kenteken voor ondernemers voordelig, wegens een lagere houderschapsbelasting en vrijstelling van bpm. Zaken die bij ev’s vooralsnog nimmer van toepassing zijn.

De Kia e-Soul Cargo is verkrijgbaar voor € 39.077 exclusief BTW. Een losse conversiekit kan worden aangeschaft voor € 2.680 exclusief BTW.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.