Een reguliere 911 Carrera 4S
Het antwoord laat zich raden.

Het was een nobel streven van Porsche, om van de allemansvriend onder de sportauto’s een plugin-hybride te maken. De 911 is immers één van de meest veelzijdige sportauto’s; buitengewoon snel en praktisch genoeg om dagelijks te gebruiken. Dus waarom niet?

De belofte om met een 911 Carrera 4 Hybrid te komen was er zeker. Een auto die had kunnen profiteren van gunstige verbruikscijfers, toch zeker op papier. Hij komt er niet, klaarblijkelijk omdat het een lafhartig compromis zou zijn geworden. Het hogere gewicht zou funest zijn geweest voor de rijkwaliteit. Althans, dat claimt Car and Driver, die een gesprek hadden met August Achleitner op het feestje ter gelegenheid van de miljoenste 911. Voorgenoemde is hoofd ontwikkeling van de 718 (rijtest) en 911. Het is zeer goed mogelijk dat zijn njet het einde van de hybride-variant inluidde.

Ondertussen zijn de ambities bij Porsche op het vlak van elektrisch rijden torenhoog. De Mission-E moet de Model S van Tesla doen verbleken. Per wanneer is voorlopig de vraag. Porsche levert wel al geruime tijd hybride varianten van de Cayenne (hier een duo-test met Model S) en Panamera. Ook hypercar 918 gaat onaards snel vooruit dankzij elektropower.

Foto: een reguliere 911 (992) Carrera 4S


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.